(0) نفر 0
خودروی پژو 206 خود را امن تر کنیم

خودروی پژو 206 خود را امن تر کنیم

خودروی پژو 206 از جمله خودروهای باکیفیت و مورد علاقه در بازار خودروی ایران است. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی در کمپانی پژو کشور فرانسه معرفی شد و در بازه زمانی کوتاهی توانست جایگزین خودروی پژو 205 در بازار خودروی اروپا گردد

محمود  سیدعلیان  ۱۳۹۹ شنبه ۸ آذر
خودروی پژو 206 از جمله خودروهای باکیفیت و مورد علاقه در بازار خودروی ایران است. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی در کمپانی پژو کشور فرانسه  معرفی شد و در بازه زمانی کوتاهی توانست جایگزین خودروی پژو 205 در بازار خودروی اروپا گردد. این خودرو در سال ۱۳۸۰ در ایران و در مجموعه خودرو سازی ایران‌ خودرو معرفی و به بازار عرضه گردید و اکنون پس از گذشت 18 سال همچنان یکی از مهمترین و قابل توجه ترین خودروها در بازار خودرو سازی ایران است و در انواع تیپ‌ها و کلاس‌های هاچ‌بک و سدان در خیابان‌ها و جاده های ایران دیده می شود.
خودروی پژو 206 برای دریافت مجوز تولید تست های امنیتی متعددی را گذرانده و امتیازات نسبتا خوبی در این زمینه کسب کرده که می شود از آن جمله به تست ایمنی بدنه خودرو Euro NCAP اشاره کرد و در این تست نمره سه کسب شده و تصریح شده که پخش صحیح ضربه وارده به بدنه خودرو به جهت فرم خودرو باعث کمترین صدمه به سرنشینان خودرو می شود و در هنگام وقوع سانحه رانندگی و وارد شدن ضربه به قسمت جلوی خودروی پژو 206 در اولین مرحله کاپوت خودرو تخریب و موتور به سمت پایین جابجا می شود و این جابجایی موجب می شود که موتور خودرو به سمت کابین حرکت نکند و سرنشینان از ضربه وارده به خودرو کمترین تاثیر و صدمه را داشته باشند و این موضوع در طراحی بدنه به خوبی رعایت شده و قابل توجه است .



 


لازم به ذکر است که در تست ایمنی سرنشینان خودرو حفاظت از  سر، پاها، کمر، لگن، سینه و گردن سرنشینان جلو اهمیت بالایی دارد و پژو ۲۰۶ در این تست توانسته ۲۵ امتیاز کسب کند که ۱۱ امتیاز برای برخورد جلو و ۱۴ امتیاز برای برخورد از بغل را بدست آورده است.  در تست پژو ۲۰۶ با توجه به طراحی مناسب بدنه خودرو سر و پای راست راننده و سر و هر دو پای سرنشین همراه در برخورد از روبرو و سر راننده در برخورد از سمت راننده در ایمنی کامل قرار دارند. همچنین ران و دو کف پای راننده، سینه و ران‌های مسافر در برخورد از روبرو احتمال آسیب دیدنشان متوسط است.

در سایر تست های مشابه خودروی 206 به عنوان خودروی امن جهت سفرهای شهری شناخته می شود. اما از نظر ایمنی در موضوع سرقت درجا و سرقت قطعات نمره خوبی در میان خودروهای داخلی ندارد و از این حیث خطرات زیادی را برای دارندگان خودرو 206 وجود دارد که در این مطلب به بررسی آنها و راه حل های آنها می پردازیم : 


                           

نقاط ضعف قابل بررسی خودروی پژو 206 در مورد سرقت در جای قطعات : 

1- درهای جلوی خودرو :

خودروی 206 در درهای جلوی خودرو نقاط ضعف مشهودی دارد و فرم درها به گونه ای است که سارقان در زمان کمی می توانند با استفاده از یک دیلم قسمت فوقانی درب را خم کرده و به راحتی درب خودرو رو باز کنند و این سرآغاز مجموعه ای از سرقتهای قطعات خودروی 206 است. تصویر ذیل به روشنی نقطه ضعف درب خودروی 206  را نمایش می دهد.

برای رفع مشکل ذیل مجموعه ولاش پارت راهکارهایی تحت عنوان محافظت از درب خودروی 206 را پیشنهاد می کند که از طریق لینک قابل مشاهده است.



                                

عکس و لینک محافظ درب 206 

2- ضعف های مرتبط به بخش کاپوت پژو 206

با توجه به ضعف مشهود در درب خودروی 206 و نفوذ نسبتا آسان به داخل کابین خودرو 206 و دسترسی به اهرم باز کننده کاپوت خودرو ، می توان تجهیزات قسمت موتوری خودرو را نیز آسیب پذیر در نظر گرفت و قطعا دومین قطعه ای که می تواند امنیت خودروی پژو 206 را تقویت کند محافظ کاپوت خودرو است که از طریق لینک ذیل در وب سایت فروشگاه ولاش پارت قابل مشاهده و خرید  می باشد.
                       


                                                                 
                                                            عکس و لینک محافظ کاپوت خودرو

3 –  حفاظت از ECU  پژو 206

از قطعات بسیار حساس و مهم و آسیب پذیر خودروی پژو 206 می توان به کامپیوتر خودرو (ECU)  اشاره کرد که جزو قطعات کلیدی و گران قیمت خودروی 206 می باشد و با توجه به عدم امکان روشن شدن و جابجایی خودرو در صورت فقدان این قطعه کلیدی حفاظت از این قطعه بسیار مهم و لازم است. محافظ کامپیوتر 206  با روش نصب آسان در وب سایت ولش پارت در لینک ذیل قابل مشاهده و خرید می باشد.


                          


لینک خرید محافظ کامپیوتر 206 


4 – حفاظت از زاپاس خودرو پژو 206 با استفاده از قفل زاپاس بند :

دسترسی به لاستیک زاپاس خودرو 206 از خارج از خودرو مقدور است و به دلیل ساختار و محل قرارگیری زاپاس 206 می تواند خطری جهت سرقت زاپاس محصول ایجاد کند. جهت محافظت از زاپاس 206 می توانید قفل و محافظ زاپاس 206 را از وب سایت ولاش پارت تهیه و استفاده کنید.


                     


عکس و لینک قفل زاپاس 206 




پژو 206 خودرویی در کلاس بین المللی است و قابلیت های قراوانی دارد و با تجهیز به  لوازم افزایش ایمنی می تواند خودروی بهتر و امن تری برای شما باشد.

کلمات کلیدی : 
محافظ درب خودروی 206
تجهیزات ضد سرقت پژو 206
قفل کامپیوتر 206
قفل زاپاس 206
قفل ECU  خودروی 206
محافظ درب خودروی 206
ایمن سازی خودروی 206
  

نظرات راجع به این مقاله

اولین  قبلی  0 ردیف  بعدی  آخر