(0) نفر 0
ماشین سفید بخرم یا نه؟

ماشین سفید بخرم یا نه؟

درست است که انتخاب رنگ خودرو امری سلیقه ای تلقی می شود اما در این مقاله به بررسی رنگ های متنوع از جهات دیگر میپردازیم تا شما نیز با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب رنگ اقدام کنید..

مهسا  تفنگچی  ۱۳۹۹ یکشنبه ۹ آذر
اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به تازگی قصد خرید اتومبیل دارید مطمئنا پس از انتخاب مدل و رنج قیمت خودروی خود دائما سوالاتی نظیر چه رنگ خودرویی بخرم؟ چه رنگ خودرویی دیرتر کثیف می شود؟ چه رنگ خودرویی ایمن تر است؟ چه رنگ خودرویی راحت تر فروخته میشود؟ و سوالاتی از این قیبل را با خود تکرار می کنید به خصوص اگر قصد خرید خودروی صفر داشته باشید. حتی ممکن است با اطرافیان خود مشورت کرده و نظر آن ها را نیز بخواهید. ما امروز در این مقاله به پاسخ دهی به برخی سوالات شما عزیزان پیرامون رنگ مناسب خودرو پرداخته ایم. پس با توصیه های ما همراه باشید:

چرا باید در انتخاب رنگ خودرو دقت داشته باشیم؟

انتخاب رنگ خودروی هر شخص وابسته به علایق و سلیقه های او می باشد اما همه ی ما می دانیم که رنگ سفید در میان دیگر رنگ ها از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد. به عنوان مثال خودروی X با رنگ سفید قیمت نسبتا بالاتری با رنگ های دیگر همان خودرو دارد. این موضوع بی دلیل نیست، در ادامه به بررسی دلایل محبوبیت بیشتر رنگ سفید می پردازیم.

رنگ خودرو و درصد تصادفات

جالب است بدانید که رنگ خودرو تاثیر و ارتباط مستقیم با تصادفات دارد. در برخی کشورها به جهت بالا بودن نرخ تصادفات در بعضی از رنگ ها، درصد مبلغ بیشتری به عنوان بیمه از مالک و دارنده خودرو اخذ می شود. براساس بررسی ارتباط میان رنگ خودرو با تصادفات در دانشگاهی در استرالیا نتیجه ای به وضوح بدست آمد که نشان میداد درصد تصادفات در اتومبیل هایی با رنگ های مشکی، سبز، آبی، قرمز و خاکستری بیشتر از سایر رنگ هاست. طبق این گزارش می توان گفت که رنگ سفید جزو ایمن ترین و کم تصادف ترین رنگ در بین سایر رنگ های خودرو می باشد. همچنین ماشین سفید به دلیل رنگ روشنی که دارد، می تواند آمار تصادفات جاده ای را تا حد زیادی کاهش دهد. اما تصور کنید رنگ مشکی در شب به خصوص در جاده ای کم نور تا چه میزان می تواند خطرناک باشد و دید رانندگان دیگر را نسبت به ما کاهش دهد.

رنگ خودرو و فضله پرندگان

عامل دیگری که می تواند به شما برای انتخاب رنگ خودرو کمک کند، آزمایشی است که روی پرندگان صورت گرفته. در این آزمایش به ضوح نشان داده شده است که پرندگان علاقه بیشتری به دفع فضولات خود بر روی رنگ های آبی و قرمز دارند! شاید طنز به نظر برسد اما این آزمایش بر روی تقریبا 1000 خودرو در پنج شهر مختلف انجام شده. و شواهد نشان میداد که پرندگان کمتر سمت خودروهایی با رنگ روشن یعنی سفید، خاکستری و نقره ای میروند.

رنگ خودرو و زیبایی ظاهری

فرقی نمی کند مدل خودروی شما چیست! در نگاه اول می توان شاهد زیبایی منحصر به فرد و خاص رنگ سفید بر روی بدنه اتومبیل باشید. گفتنی است که اکثرا در جشنواره های معرفی خودرو نیز همواره از نمونه ی سفید آن استفاده میشود زیرا زیبایی خودرو را بیشتر نمایان میکند.

رنگ خودرو و فروش آن

همه ی ما میدانیم که اگر خودرویی به رنگ سفید داریم هیچ نگرانی بابت فروش آن نیز نخواهیم داشت. زیرا این رنگ معمولا خواهان بیشتری دارد و حتی برخی افراد راضی به خرید اتومبیل سفید حتی با قیمت بالاتری نیز هستند. البته ناگفته نماند که این موضوع در رابطه با رنگ مشکی نیز صدق می کند.

رنگ خودرو و جذب گرما

نکته ی قابل توجه دیگر این است که رنگ خودرو عامل مهمی در جذب گرما می باشد. بدین صورت که اتومبیل هایی با رنگ تیره و مشکی گرما را بیشتر جذب کرده و گرمای وارد شده به داخل کابین خودرو می تواند آزاردهنده باشد و همچنین نیازمندی به سیستم خنک کننده را بیشتر کند. درمقابل، خودروی سفید گرما را منعکس کرده و اجازه ی ورود آن را به داخل کابین نمیدهد. این قضیه در فصول گرم سال و تابستان بیشتر نمایان می شود.

رنگ خودرو و صافکاری

اگر خودروی شما دچار سانحه یا تصادفی شود که مجبور به نقاشی و صافکاری اتومبیل خود شوید. باید این نکته را درنظر داشته باشید که یکسان سازی رنگ سفید نسبیت به دیگر رنگ ها کار آسان تری است و نتیجه بهتری را به عمل می آورد. همچنین میدانیم که خط و خش ها نیز برروی بدنه ماشین سفید کمتر نمایان می شود و وجود گردوغبار و خاک بروری خودردهای سفید نسبت به تیره کمتر به چشم میخورد.

نظرات راجع به این مقاله

اولین  قبلی  0 ردیف  بعدی  آخر