ماشین سفید بخرم یا نه؟

ماشین سفید بخرم یا نه؟ درست است که انتخاب رنگ خودرو امری سلیقه ای تلقی می شود اما در این مقاله به بررسی رنگ های متنوع از جهات دیگر میپردازیم تا شما نیز با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب رنگ اقدام کنید..

نکات اصولی نگهداری از لاستیک خودرو

نکات اصولی نگهداری از لاستیک خودرو لاستیک درواقع قلب دوم ماشین است و بروز هر نوع اشکالی در آن می تواند منجر به خسارات جانی و مالی شود..

آینه بغل خودرو از دیروز تا امروز

آینه بغل خودرو از دیروز تا امروز در این مقاله توضیحاتی در مورد به وجود آمدن انواع آینه بغل خودرو و تکنولوژی های امروزی آینه بغل خودرو...

رانندگی در باران

رانندگی در باران زمانیکه باران شدیدی می بارد بعد از زمان کوتاهی مقداری از آب باران در سطح جاده باقی می ماند.

راهنمایی خرید خودروهای کارکرده در بازار ایران

راهنمایی خرید خودروهای کارکرده در بازار ایران خرید خودروی دست‌دوم همیشه عاقلانه نیست و گاها منجر به دردسرهای بزرگی می شود، زیرا در بعضی مواقع، هزینه‌ ی تعمیر و اتلاف وقت برای آن خریدار مدل‌ دست‌دوم را پشیمان می ‌کند. با این اوصاف، باید حساب ‌شده و دقیق عمل کرد. قبل از پرداخت مبلغ مورد نظر و اتمام معامله، خریدار باید یکسری نکات را مدنظر خود قرار دهد تا زیان ناخواسته و دردسر های بعدی به وجود نیاید.

روش های از بین بردن بوی بد خودرو

روش های از بین بردن بوی بد خودرو تمیز بودن خودرو باعث شادابی سرنشینان شده و سفر را لذت بخش تر می کند. به همین دلیل پاکیزگی خودروها به دلیل استفاده روزانه از آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

راه های افزایش طول عمر خودرو

راه های افزایش طول عمر خودرو بسیاری از مهندسین و کارشناسان معتقدند که طول عمر خودروهای قدیمی بیشتر از خودروهای جدید است، خودروهای جدید از نظر امنیت و رفاهی بهبود یافته اند. با رعایت برخی موارد و دقت نظر در نحوه بکارگیری خودرو می توان عمر خودرو را افزایش داد.

دلایل ایجاد صدای خودرو در زمان ترمزگیری

دلایل ایجاد صدای خودرو در زمان ترمزگیری ارتعاش در یک قسمت از خودرو به دلیل سبک تر شدن روز به روز قطعات خودرو می تواند باعث تحریک و ایجاد ارتعاش و صدا در قسمت های دیگر شود.

اشتباهاتی که نباید در زمان رانندگی مرتکب شویم؟

اشتباهاتی که نباید در زمان رانندگی مرتکب شویم؟ نگه داشتن پدال ترمز در زمان رد شدن از دست اندازها،بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن،عوض کردن یکبار در میان فیلتر روغن و موارد دیگر از جمله کارهایی است که باید در رانندگی به آنها توجه داشت.

آیا تابش نور خورشید به خودرو آسیب میرساند؟

آیا تابش نور خورشید به خودرو آسیب میرساند؟ اکثرا رانندگان ترجیح میدهند خودروی خود رادر سایه پارک کنند، زیرا نور خورشید به چند روش به داخل خودرو صدمه میزند، ترکیب اشعه ی فرا بنفش و حرارت زیادی که ایجاد می شود، برای خودرو و لوازم داخل آن ضررهای زیادی دارد، گاها تعمیر لوازمی که آسیب دیده است هزینه های سنگینی دارد.

چه مشکلاتی در زمان رانندگی با باک خالی برای خودرو به وجود می آید؟

چه مشکلاتی در زمان رانندگی با باک خالی برای خودرو به وجود می آید؟ متخصصان و خودروسازان معتقدند که ظرفیت باک سوخت خودرو باید در هر وضعیتی یک چهارم آن باشد. با رعایت این نکته ی مهم و ساده، خطر تمام شدن بنزین و در مسیر ماندن کاهش می یابد. ظرفیت باک کمتر از یک چهارم می تواند صدمات زیادی به بخش های مختلف خودرو بزند.

روشهای خارج کردن اتومبیل از گل و باتلاق

روشهای خارج کردن اتومبیل از گل و باتلاق زمانیکه خودرو در زمین باتلاقی گیر می کند هیچگاه از پدال گاز و دنده عقب نباید استفاده کرد، این روش باعث فرو رفتن بیشتر خودرو در گل می شود. قبل از انجام هر کاری از اتومبیل خود خارج شده و چند دقیقه وضعیت آن را بررسی کنید.

راه های پیشنهادی در زمان بریدن ترمز خودرو

راه های پیشنهادی در زمان بریدن ترمز خودرو تصور کنید با سرعت بالایی در حال رانندگی می باشید، سیستم ترمز خودرویتان ناگهان دچار مشکل می شود. چه اقداماتی برای کنترل ماشین باید انجام داد ؟ در زمان ترمز بریدن خودرو کوچکترین اشتباهی باعث واژگونی و تصادف می شود.

نکات مهم در مورد تعویض پلاک خودرو

 نکات مهم در مورد تعویض پلاک خودرو تعویض پلاک خودرو یکی از مهمترین کارهایی است که خریداران و فروشندگان خودرو به آن اهمیت زیادی میدهند و افرادی که برای اولین بار به سراغ آن می روند، آشنایی با روند آن نداشته و کارهایشان به کندی طی می شود.

هشدارهای لازم مربوط به ایربگ خودرو

هشدارهای لازم مربوط به ایربگ خودرو

نکات بسیار مهم در شستشوی خودرو

نکات بسیار مهم در شستشوی خودرو رنگ، بدنه و قسمت های دیگر از داخل کابین خودرو، نیاز به مراقبت های بیشتری برای حفظ تازگی دارد. یک وسیله ی نقلیه باید دارای شرایط خاصی برای حفظ ارزش خود در بازار باشد. مواردی مانند باران های اسیدی، حشرات مرده، شیره درختان، فضولات پرندگان و مواد آلاینده تولید شده توسط صنایع مختلف سبب آسیب رسیدن جدی به بدنه خودرو می شوند.

زمان ترکیدن لاستیک چه کارهای باید انجام بدهیم؟

زمان ترکیدن لاستیک چه کارهای باید انجام بدهیم؟ ترکیدن لاستیک خودرو در زمان رانندگی بسیار خطرناک است و اینکه در این شرایط چگونه عمل کنید، به شدت تعیین کننده می باشد و حتی می تواند جان فرد را نجات دهد.

مزایا و معایب شیشه دودی

مزایا و معایب شیشه دودی دودی کردن شیشه خودرو یکی از کارهایی است که باعث می شود درون کابین اتومبیل خنک تر شده و دمای آن کاهش یابد. همچنین این اقدام مانع از برخورد مستقیم و مضر پرتوهای فرابنفش خورشید با دست و پوست راننده و سایر سرنشینان خودرو شده و از سوختن پوست آن‌ها جلوگیری می کند. دودی کردن شیشه خودروها به خصوص در کشور ما که در بعضی از نواحی بسیاری از روزهای سال هوا آفتابی بوده و آفتاب به صورت مستقیم به خودروها می تابد امری اجتناب ناپذیر و اقدامی کاملا منطقی است.

در زمان جوش آوردن خودرو، چه کارهایی باید انجام دهیم؟

در زمان جوش آوردن خودرو، چه کارهایی باید انجام دهیم؟ ماشین ها نیز مانند انسانها ممکن است جوش بیاورند، تفاوت جوش آوردن خودرو با انسان این است که برعکس ما انسانها از روی هیجان و یا احساس نیست بلکه از شدت گرمای زیاد روزهای تابستانی و گاها فشار زیاد روی موتور است.

موارد تاثیر گذار بر دمای موتور اتومبیل

موارد تاثیر گذار بر دمای موتور اتومبیل هر نوع سیستمی در دنیا محدودیت های خاص خود را دارد، موتور خودرو نیز از این محدودیت ها برخوردار است. موتور خودرو در زمان عملکرد خود داغ می شود، این داغ شدن تا به حد مشخص شده ای طبیعی می باشد، اما بعضا میزان داغی آن از حد استاندارد فراتر می رود. هر نوع موتوری ظرفیت گرم شدن مشخصی دارد، صاحبان خودرو باید مقدار ظرفیت آن را بدانند و نسبت به دمای موتور خودروی خود همیشه آگاه باشند.

تاثیرات رینگ اسپرت بر عملکرد خودرو

تاثیرات رینگ اسپرت بر عملکرد خودرو افراد بسیاری هستند که علاقه ی زیادی به رینگ اسپرت ها دارند. رینگ ها یکی از جذاب ترین و پرطرفدار ترین قسمت برای اسپرت کردن خودرو است که در حال حاضر در بین جوانان رواج یافته است. از این رو آن ها در فروشگاه های خرید و فروش لاستیک به دنبال خرید یک جفت رینگ مناسب و زیبا هستند تا بتوانند جذابیت خودروی خودروی خود را به بالاترین حد ممکن برسانند و حرفی در میان دوستان خود داشته باشند.

روش های برطرف کردن خط افتادگی از روی اتومبیل

روش های برطرف کردن خط افتادگی از  روی اتومبیل همه ی خط افتادگی ها یکسان نیستند. برای تشخیص خراشیدگی نیازی به دستگاه پیچده ای نیست، برای این که متوجه شوید محل گود شده است یا رنگ بر روی آن نشسته است، ناخن خود را بر روی سطح آسیب دیده بکشید.

روش های نگهداری از رینگ و لاستیک و ترمز خودرو

روش های نگهداری از رینگ و لاستیک و ترمز خودرو مهم ترین عناصر لازم در ایمنی خودرو تایرها هستند، به همین دلیل لازم است از لحاظ شکل و کیفیت همیشه مورد توجه مصرف کننده قرار گیرد.

با خودروی دیفرانسیل جلو، رانندگی در برف و یخبندان چگونه است؟

با خودروی دیفرانسیل جلو، رانندگی در برف و یخبندان چگونه است؟ به دلیل تقسیم وزن بر روی اکسل جلو در زمستان خودروهای اتومبیل های دیفرانسیل جلو و موتور جلو از خصوصیات بهتری برخوردار هستند به همین علت، رانندگی در برف و یخ زمستان با اتومبیل موتور جلو و دیفرانسیل جلو بسیار راحت است و اصول خارج کردن اتومبیل از حالت سر خوردن می تواند مانند اتومبیل های موتور جلو و دیفرانسیل عقب باشد.

دلایل حذف لاستیک زاپاس از خودروهای جدید

دلایل حذف لاستیک زاپاس از خودروهای جدید حدود یک سوم از خودروهای جدید بدون لاستیک زاپاس تولید و به بازار عرضه می شوند. تا بحال خودروسازان دلایل زیادی برای توجیه حذف زاپاس از مدل‌های جدید ارائه داده‌اند، اما هیچ‌یک از از آن‌ها نتوانسته راننده ‌ی مانده در جاده را آرام کند.

کاربرد فیوزها در خودرو چیست؟

کاربرد فیوزها در خودرو چیست؟ انرژی الکتریکی نقش مهمی در زندگی بشر دارند و دنیای بدون برق، درنیایی غرق در تاریکی است. دانشمندانی مانند ادیسون، فارادی، تسلا و ... بعد از اختراع برق، این نکته را می دانستند که با اشتباه و خطا در مدار و سیم بندی ها علاوه بر به خطر انداختن جان انسان به تجهیزات نیز آسیب می رساند. به همین دلیل برای مدار الکتریکی تجهیزاتی به عنوان محافظ طراحی نمودند. تجهیزات حفاظتی تنوع بسیار بالایی داشته و با توجه به اهمیت وافر آن‌ها، تلاش‌های فراوانی جهت پیشرفت این حوزه وجود دارد.

بالانس چرخ چیست و چه اهمیتی دارد ؟

بالانس چرخ چیست و چه اهمیتی دارد ؟ متعادل بودن و یا همان بالانس چرخ یکی از مهمترین نکات الزامی در هر خودرو است. همیشه باید با سرویس های دوره بررسی شود. برای افزایش عمر لاستیک خودرو و عملکرد بهینه لاستیک از بالانس چرخ استفاده می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. بالانس چرخ یعنی توزیع یکسان وزن خودرو و لاستیک در حین عملکرد خودرو است.

چه عواملی سبب خراب شدن گیربکس اتوماتیک می شود ؟

چه عواملی سبب خراب شدن گیربکس اتوماتیک می شود ؟ در صورت استفاده ی درست و رعایت نکات مهمی که از خراب شدن گیربکس اتوماتیک جلوگیری می کند، باعث تضمین دو برابری عمر گیربکس اتوماتیک خودرویتان می شوید. گیربکس های اتوماتیک (AT) یک نمونه بروز شده ی گیربکس های دنده دستی (MT) محسوب می شوند و به وسیله ی حذف کلاچ و تعویض خودکار دنده ها، راحتی و آرامش بیشتری را برای راننده خودرو به وجود می آورد، ولی ساختار پیچیده و حساس گیربکس ها باعث شده است که در برابر بعضی از عملکردها آسیب پذیر بوده و بعد از مدت کوتاهی دچار آسیب های بسیار سنگینی شوند.

دلایل ریپ زدن خودرو

دلایل ریپ زدن خودرو به خاموش و روشن و خودرو به دلیل وجود عیب و ایرادی مانند سبب تنظیم نبودن دلکو، عیوب شمع، زمان نامناسب احتراق و... در زمان کار موتور ریپ زدن می گویند.

کمک فنر خودرو به چه دلایلی خراب می شود؟

کمک فنر خودرو به چه دلایلی خراب می شود؟ یکی از مهمترین اجزای سیستم تعلیق خودرو کمک فنرها هستند. با فشرده شدن فنرهای موجود در کمک فنرها، ضربه و تکانه های ناشی از ناهمواری های سطح جاده را جذب می کند و از آسیب رسیدن به بدنه ی اصلی خودرو جلوگیری می کند.

بهترین آب برای رادیاتور خودرو چه نوع آبی است؟

بهترین آب برای رادیاتور خودرو چه نوع آبی است؟ یکی از مهمترین اجزای موتور خودرو رادیاتور است. کار اصلی آن به گردش در آوردن آب داخل موتور برای خنک نگه داشتن اجزای داخلی است و مانع جوش آوردن خودرو می شود. رادیاتور برای خنک نگه داشتن اجزای خودرو نیاز به آب دارد.

سیستم دید در شب خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم دید در شب خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟ چشم انسان توانایی دیدن تصاویری که از خود نور بنفش و قرمز در طیف نورهای الکترو مغناطیسی ساطع می کنند را دارا است.

روش های مقابله با یخ زدن درهای خودرو در زمستان

روش های مقابله با یخ زدن درهای خودرو در زمستان در فصل زمستان یکی از بزرگترین دغدغه های مالکین خودرو نگهداری درست از خودرو در برابر سرما و رطوبت است. سرما و رطوبت سبب به مشکل برخوردن بعضی از قسمت های اتومبیل می شود.

تشخیص شل یا سفت بودن تسمه تایم خودرو

تشخیص شل یا سفت بودن تسمه تایم خودرو تعویض تسمه تایم به دلیل خرج و هزینه ی زیادی که دارد یکی از ترس های مالکان خودرو است.

نقش مواد ضد آب در بهبود دید رانندگان

نقش مواد ضد آب در بهبود دید رانندگان رانندگی در آب و هوای بارانی لذتی زایدالوصفی در انسان به وجود می آورد، اما این موضوع خطرات زیادی در پی دارد و سبب ایجاد ترس و دلهره در بعضی رانندگان ایجاد می کند. بسیاری از رانندگان بر این باورند که داشتن شیشه جلو، برف پاک کن و شیشه شور سالم می تواند کمک زیادی به رانندگی در چنین شرایطی بکند.

چگونه از هوا گازوئیل تولید می شود؟

چگونه از هوا گازوئیل تولید می شود؟ امروزه چند شرکت کوچک در کانادا و آلمان اقدام به تولید گازوئیل از هوا کرده اند. این دو شرکت آلمانی و کانادایی بر همین اساس، دی اکسید کربن را از هوا گرفته و در تولید گازوئیل از این ماده استفاده می کنند.

چگونه متوجه دستکاری شدن کیلومتر کارکرد خودرو شویم؟

چگونه متوجه دستکاری شدن کیلومتر کارکرد خودرو شویم؟ خرید خودرو دست دوم یکی از بزرگترین ریسک هایی است که ممکن است هر کس در زندگی مرتکب شود خریداران تازه کار معمولا شیفته وضع ظاهری خودرو می شوند و البته مکافات این زودباوری را نیز پس خواهند داد. یکی از رایج ترین کارها برای گرانتر فروختن خودروهای کار کرده، دستکاری کیلومتر کارکرد خودرو است. در صورت عدم تشخیص کیلومتر کارکرد واقعی خریداران به هنگام خرید قیمتی بالاتر از آن چه که باید، برای یک خودرو کارکرده پرداخت می‌ کنند.

چه چیزی در سرما باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود؟

چه چیزی در سرما باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود؟ دلایل زیادی سبب تاثیر بر روی مصرف سوخت خودرو می شوند. از نظر علمی مولکول‌ها در هوای سرد سعی می‌کنند در فاصله‌ی کمتری از هم حرکت کنند و دلیل آن هم، کم بودن میزان انرژی آن‌هاست.

باز و روشن و خاموش کردن خودرو با استفاده از اثر انگشت

باز و روشن و خاموش کردن خودرو با استفاده از اثر انگشت تکنولوژی جدید خودروسازی باز و خاموش و روشن کردن خودرو با استفاده از اثر انگشت است که خودروسازی هیوندای کره جنوبی آن را روی محصولات جدید پیاده سازی کرده است. خودرو سیستم اثر انگشت ‌های ثبت شده را تشخیص داده و متناسب با آن موقعیت صندلی، آینه ‌های دید عقب و زاویه آینه‌ های جانبی را تنظیم می ‌کند.

آیا خودروهای برقی ایمن هستند؟

آیا خودروهای برقی ایمن هستند؟ خودروهای الکتریکی به دلیل استفاده از باتری‌ بسیار قابل اشتعال و پکیج سیستم‌ های برقی ولتاژ بالا، به ‌راحتی می ‌توانند باعث نگرانی خریداران شوند و درک این موضوع آسان است. اما در واقعیت، به لطف طیف وسیعی از امکانات مفید که برای محافظت از سرنشینان و سایر کاربران جاده‌ای استفاده می‌شود، خودروهای برقی به اندازه سایر خودروها ایمن هستند.

سیستم اتوهلد چیست؟

سیستم اتوهلد چیست؟ اتوهلد یکی از آپشن های متداول امروزی به عنوان سیستم کمکی برای شروع حرکت در سربالایی است. سیستم اتوهلد در گذشته فقط در خودروهای لاکچری و لوکس نظیر بنز و بی ام و دیده می شد اما به لطف پیشرفت کره ای ها و چینی ها این سیستم بسیار کارآمد در دسترس همگان قرار گرفته است بطوریکه امروزه در خودروهای نه چندان گران قیمت چینی هم مشاهده می گردد.

وسایل پر کاربرد خودرو

وسایل پر کاربرد خودرو لوازم جانبی خودرو از جمله وسایل پرکاربرد و با کارایی بالا بوده که برای هر خودرو ضروری است. اگر می خواهید در زمان سفر با خودرو آرامش و اطمینان را تجربه کنید توصیه می شود انواع لوازم کاربردی ماشین را خریداری کنید.

سیستم هشدار دهنده نقاط کور چیست؟

سیستم هشدار دهنده نقاط کور چیست؟ سیستم هشدار نقاط کور با تشخیص اتومبیل هایی که در نقاط کور راننده قرار دارند، به راننده هشدار می دهد که آن اتومبیل ها در حال نزدیک شدن به خودرو می باشند. سیستم هشدار دهنده با این کار به راننده کمک می کند تا خودروهایی که در نقاط کور قرار دارند را تشخیص دهد.

راه کارهایی برای بیشتر بنزین زدن

راه کارهایی برای بیشتر بنزین زدن بنزین زدن شاید ساده تر از آن به نظر برسد که بتوان برای آن ترفندهایی مطرح کرد. از نظر علمی، در دمای سرد مایعات سنگین تر هستند. اگر در هوای سرد یا خنک اقدام به بنزین زدن کنید، سوخت بیشتری نصیب ماشینتان خواهد شد. مخصوصا اگر این کار در هنگام شب یا سپیده دم انجام شود. بنابراین یکی از ترفند های بنزین زدن این است سعی کنید در هوای آفتابی از بنزین زدن اجتناب کنید.

روغن سوزی موتور چیست و چه دلیل سبب این مشکل می شود؟

روغن سوزی موتور چیست و چه دلیل سبب این مشکل می شود؟ زمانی که روغن داخل ماشین به همراه سوخت در سیلندر می سوزد و سبب تولید دود بسیار می شود، پدیده روغن سوزی رخ میدهد. در اصل روغن سوزی به معنی سوختن روغن موتور براثر مخلوط شدن با سوخت در سیلندر است. در این حالت دود آبی از اگزوز خارج می‌شود . روغن سوزی بیشتر برای خودروهای فرسوده ‌ای که زمان طولانی مورد استفاده قرار گرفته و دائما در حال کارکردن هستند و مسافت‌ های زیادی را طی کرده اند، رخ میدهد.

واکس خودرو چیست؟

واکس خودرو چیست؟ واکس اتومبیل ترکیبی از واکس ها، روغن ها و حلال ها است که می تواند شامل عصاره روغن خام، اتانول، چکیده مواد معدنی، نفت، ناپتا ( که معمولا به عنوان رقیق کننده برای لاک های چوب و رنگ استفاده می شود ) و موارد دیگر باشد. واکس زدن راهی برای نگهداری از بدنه ی اتومبیل در برابر عواملی است که بر روی بدنه ی خودرو اثر می گذارند و با گذر زمان سبب فرسایش آن می شود. با زدن واکس به بدنه ی خودرو لایه ای میان سطح بدنه ومحیط بیرون قرار می گیرد و از تماس مستقیم ذرات کثیف موجود در هوا، گرد و خاک، اشعه فرابنفش خورشید

پوشش سرامیکی خودرو چیست؟

پوشش سرامیکی خودرو چیست؟ بدنه ی خودرو اولین چیزی است که به چشم می آید به همین دلیل مراقبت ونگهداری از بدنه، از اهمیت زیادی برخوردار است. عوامل زیادی سبب آسیب دیدن بدنه ی خودرو می شوند، برای جلوگیری از آسیب های عوامل محیطی مانند باران اسیدی، صمغ درختان، فضولات پرندگان، اثرات حشرات، مواد شیمیایی، اکسیداسیون، اشعه ماورای بنفش، لنت ترمز و ... باید از پوشش محافظ استفاده نمود. پوشش‌های بدنه خودرو در انواع واکس، سیلنت، سرامیک واکس و نانو سرامیک به بازار ارائه می‌شوند. اما بهترین و مقاوم‌ ترین نوع آنها، پوشش محافظ نانو سرامیک م

چگونه بدون کمک مکانیک روغن ریزی خودرو را کشف کنیم؟

چگونه بدون کمک مکانیک روغن ریزی خودرو را کشف کنیم؟ نشتی روغن دلایل زیادی دارد و در اکثر اوقات تشخیص و رفع مشکل باید به سرعت صورت پذیرد. به طور مثال نشتی روغن هیدرولیک می‌تواند باعث آتش سوزی موتور خودروی شما شود!

چراغ های جلو خودرو به چه دلیلی مات می شوند؟

چراغ های جلو خودرو به چه دلیلی مات می شوند؟ چراغ‌ های جلوی خودرو یکی از مهم ‌ترین قطعات در زیبایی و ایمنی خودرو‌ها است و گاهی ممکن است به مرور زمان مات و زرد رنگ شوند که این اتفاق زیبایی خودرو را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.

آموزش صحیح تعویض دنده

آموزش صحیح تعویض دنده بعضی از رانندگان تازه وارد باید به درستی با روش حرفه ای تعویض دنده برای خودروهایی که گیربکس دستی و اتوماتیک دارند، آشنا شوند. در زمان رانندگی، راننده باید کار تعویض دنده را انجام دهد.

اسب بخار چیست؟

اسب بخار چیست؟ اصطلاح اسب بخار به توان موتور خودرو گفته می شود. اسب بخار به عنوان مقیاسی از توان موتورهای درون ‌سوز بیشتر در صنعت خودروسازی می باشد.

برای باتری به باتری کردن خودرو چه نکاتی باید رعایت شود؟

برای باتری به باتری کردن خودرو چه نکاتی باید رعایت شود؟ در صورت ضعیف شدن باتری، با باتری به باتری کردن خودرو از خاموش شدن باتری خودرو جلوگیری کنید.

دلیل بالا رفتن آمپر خودرو چیست؟

دلیل بالا رفتن آمپر خودرو چیست؟ در تابستان، با بالا رفتن دمای هوا داغ کردن موتور و بالا رفتن آمپر آب به دلیل استفاده از کولر امری عادی است. در صورتی که سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی عمل نکند گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال نمی یابد و باعث آسیب دیدن اجزا موتور خودرو همانند سرسیلندر می شود.

دلایل کاهش قدرت خودرو

دلایل کاهش قدرت خودرو موتور خودرو مانند دیگر تجهیزات خودرو پس از مدتی دچار پیری و خستگی شده و یا به دلایل مختلف که شاید ارتباط چندانی هم به خود موتور نداشته باشد دچار کاهش قدرت (توان) می ‌گردد که می ‌تواند منجر به آزردگی خاطر رانندگان و سرنشینان گردد.

در صورت ترکیدن لاستیک خودرو چه باید کرد؟

در صورت ترکیدن لاستیک خودرو چه باید کرد؟ ترکیدن لاستیک در زمان رانندگی بسیار خطرناک است. در هنگام ترکیدن لاستیک خودرو اولین کاری که بعد از حفظ آرامش از راننده بر می ‌آید، محکم نگه داشتن فرمان با دو دست، تمرکز بر روی مسیر مقابل و عدم چرخش فرمان به طرفین است.

معنی رنگ پلاک خودروها

معنی رنگ پلاک خودروها پلاک خودروها رنگ های مختلفی دارند و هر رنگ نشانه ها و معانی مختلفی نیز دارند. پلاک خودروها مشهور به پلاک ملی مشهور است و بر اساس مالکیت خودروها دارای رنگ های سفید، زرد، سبز، قرمز و دو نوع رنگ آبی است.

دلایل عدم وجود زاپاس برای خودروهای جدید چیست؟

دلایل عدم وجود زاپاس برای خودروهای جدید چیست؟ از سال ۲۰۱۷ تاکنون، حدود یک‌ سوم از خودروهای تولیدی بدون تایر زاپاس عرضه شده‌اند.

درمورد رنگ خودروها بیشتر بدانیم

درمورد رنگ خودروها بیشتر بدانیم اولین چیزی که از زیبایی خودرو می بینیم و برایمان مهم است، رنگ خودرو می باشد. امروزه رنگ ها و طیف رنگ های بسیار زیبایی برای ماشین ها استفاده می شود.