(0) نفر 0
دستگاه شیشه بالابر خودرو

دستگاه شیشه بالابر خودرو

خودرو از قطعات مختلفی تشکیل شده است که دستگاه شیشه بالابر یکی از جذاب ترین آن ها است

محمدحسین  فتحی  ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر

دستگاه شیشه بالابر خودرو

خودرو از قطعات مختلفی تشکیل شده است که دستگاه شیشه بالابر یکی از جذاب ترین آن ها است. در گذشته، کارخانه های خودروسازی در بدنۀ داخلی خودروها اهرمی دستی تعبیه می کردند که  از آن برای بالا و پایین بردن شیشه استفاده می شد. این اهرم به دلیل دستی بودن، در برخی مواقع کار را برای راننده و سرنشینان جهت باز و بسته کردن شیشه سخت می کرد. همین موضوع، تکنولوژی را به سمت آسان تر کردن سیستم شیشه ها برد. امروزه از دستگاه های شیشه بالابر برقی در داخل درب اکثر خودروها استفاده می شود. البته در برخی خودروها مانند پراید و تیبا، هنوز هم برای شیشه های عقب از اهرم های دستی استفاده می شود.


شیشه بالابر برقی

شیشه بالابر برقی یک واحد کنترل الکترونیکی است. این قطعه شامل رله های موتور شیشه و مجموعه ای از کلیدها می باشد که با مدارهای قفل درب خودرو پیوند دارد. شیشه بالابرهای برقی به صورت کلی مکانیسم ساده‌ای دارند اما دارای ریزه‌کاری‌های فراوانی هم در ساختار خود می باشند. هر مجموعه شیشه بالابر شامل یک دسته ریل و موتور الکتریکی است که شیشۀ جانبی ‌روی آن سوار شده و حرکت می‌کند. بسته به نوع طراحی خودرو، موتور شیشه بالابر می‌تواند از نوع ثابت و یا متحرک باشد. در مدل ثابت، موتور شیشه بالابر در یک قسمت از سازۀ ریل محکم شده و به وسیله یک مجموعه گیربکس، کابل فولادی و قرقره، شیشه را حرکت می‌دهد. در مدل موتور متحرک، موتور به شیشه متصل بوده و همراه آن حرکت می‌کند و شیشه را در راستای کابل و ریل بالا و پایین می‌کشد.
دستگاه شیشه بالابر برقی این امکان را به راننده می دهد تا در هنگام رانندگی به راحتی به وسیلۀ یک کلید، شیشه را باز و بسته کند. در واقع دستگاه شیشه بالابر موجب می شود تا حواس راننده در حین رانندگی پرت نشود و بر روی خودروی خود تسلط خوبی داشته باشد.



 فروشگاه اینترنتی ولاش پارت مجموعه ای از انواع دستگاه های شیشه بالابر خودرو شامل شیشه بالابر برقی و دستی را در دسترس شما عزیزان قرار داده است که می توانید محصول مدنظر خود را به راحتی انتخاب و با توجه به مدل خودروی خود، آن را خریداری نمایید. شرکت های ابری، شهاب شمس، سالار گستر وحسینی، تولید کنندگان  شیشه بالابر خودرو می باشند که محصولاتی چون شیشه بالابر اتوماتیک پراید، شیشه بالابر برقی پراید، شیشه بالابر عقب پراید، شیشه بالابر سمند، شیشه بالابر تیبا، شیشه بالابر پژو، شیشه بالابر 206 و ... را از طریق فروشگاه اینترنتی ولاش پارت به مشتریان عرضه کرده اند.



کلید شیشه بالابر

کلید بالابر را می توان پوستۀ رویی دستگاه شیشه بالابر دانست که با فشردن آن، شیشه باز و بسته می شود. از نظر مداری، موتور شیشه بالابر از کلید خود فرمان می گیرد  که در برخی مواقع این عمل به صورت تبدیل و از دو کلید می باشد. با توجه به جریان بالایی که موتورهای شیشه بالابر مصرف می‌کنند، عموماً برای تغذیه شیشه بالابرها رله تعبیه می‌شود که برای بالابرهای جلو و عقب این رله‌ها مجزا هستند.
فروشگاه اینترنتی ولاش پارت با دقت نظر در سلایق مختلف، انواع مختلفی از کلید شیشه بالابرهای خودرو را در دسته بندی محصولات خود قرار داده است. برای خرید کلید بالابر شیشه پراید و کالاهای دیگری چون: کلید بالابر شیشه سمند، کلید بالابر شیشه پراید صبا، کلید بالابر شیشه تیبا، کلید بالابر شیشه رانا و کلید شیشه بالابر شیشه پژو می توانید به راحتی از طریق سایت ولاش پارت اقدام و در کوتاه ترین زمان ممکن محصول مدنظر خود را دریافت کنید. 

نظرات راجع به این مقاله

اولین  قبلی  0 ردیف  بعدی  آخر