(4) نفر 1
رودری پراید

رودری پراید

رودری از جمله لوازم یدکی تزئیناتی خودرو است که به عنوان نوعی پوشش، روی درب خودرو استفاده می شود و شناخت بیشتر آن به شما کمک می کند انتخاب بهتری برای خودروی خود داشته باشید.

محمد حسین  فتحی  ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر

 نحوه ساخت رودری خودرو

ساخت یک خودرو شامل مراحل مختلفی است که مونتاژ و نصب رودری های داخل کابین هم، بخشی از این مراحل می باشد. در گذشته نصب رودری داخلی درب ها در خط تولید، به صورت کامل توسط نیروهای انسانی انجام می‌گرفت؛ اما در حال حاضر، این کار توسط ربات ها صورت می‌گیرد. 

در خط تولید، رودری ها توسط گیره های پلاستیکی یا چسب به درب خودرو متصل می‌شوند؛ نکتۀ قابل توجه این است که، در صورت استفاده از گیره های پلاستیکی، کارگران خط تولید یا مالکان خودرو راحت تر می‌توانند به قسمت زیر رودری جهت تعمیر شیشه بالابر یا دیگر قسمت ها دسترسی پیدا کنند. برخی رودری ها از چندین قطعه و برخی دیگر از یک قطعه تشکیل شده‌اند؛ رودری های چند تکه این امکان را برای خریدار یا سازنده فراهم می‌آورند که طبق میل و سلیقه و بنابر نیاز خود، آن را طراحی و نصب کنند.



رودری های داخلی را می‌توان با توجه به محل مدنظر، از مواد مختلف تولید کرد. در دهه های اخیر، مهندسان صنعت خودروسازی با هدف کاهش وزن و در نتیجه بهبود مصرف سوخت خودرو، توجه ویژه ای به طراحی رودری های داخلی خودروها داشته‌اند. گفتنی است، درخواست رودری های زیباتر و لوکس تر از سوی خریداران نیز، بر شیوه ی طراحی آنها تأثیر گذاشته است.

با افزایش ساخت خودروهای دوستدار محیط زیست که آلودگی کمتری ایجاد می‌کنند، خودروسازان تلاش دارند بخش های داخلی خودرو را نیز از مواد قابل بازیافت تهیه کنند تا بدین ترتیب، آسیب کمتری به محیط زیست وارد آورند. در همین راستا، برخی کشورهای اروپایی خودروسازان را ملزم کرده‌اند 85 درصد از محصولات خود را از مواد قابل بازیافت تولید کنند که رودری های داخلی نیز، بخشی از این موضوع به شمار می‌روند؛ گفتنی است، خودروسازان آمریکایی نیز در تلاشند از مواد دوستدار محیط زیست بیشتر استفاده کنند.


ویژگی های رودری

رودری از جمله لوازم یدکی تزئیناتی خودرو است که به عنوان نوعی پوشش، روی درب خودرو استفاده می شود. این قطعه در زیبایی ظاهری درب خودروی شما هم نقش مؤثری دارد. علاوه بر این، رودری، نوعی تکیه گاه محسوب می شود که می توانید دست خود را روی آن بگذارید تا در لحظات حضور در خودرو، احساس خستگی نکنید. از دیگر فواید رودری می توان به محافظت از سرنشینان در مقابل عوامل خارجی، کاهش صدای جاده، محافظت از شیشه ها به هنگام پایین بودن و همچنین محافظت از سیم ها و موتورهای شیشه بالابر و قفل درب ها اشاره کرد.

 اصولاً برای تولید این محصول از پلاستیک خشک استفاده می شود تا در مقابل گرما و سرما مقاوم باشد. نصب درست رودری روی خودرو، از نکات قابل توجهی است که از ایجاد سروصدای اضافی و یا لق شدن آن جلوگیری می کند. 

انواع رودری پراید

شرکت تولیدی قطعات خودرویی روزبه با تکیه بر دانش امروزی توانسته است لوازم جانبی تزئیناتی خودرو را با بیشترین کیفیت تولید کند. در واقع این مجموعه با هدف تولید بهترین نوع قطعات تزئینی خودرو تأسیس شده است. شرکت روزبه در تولید رودری پراید بسیار موفق ظاهر شده است. از انواع رودری های این مجموعه برای خودروی پراید می توان به رودری پراید جدید x100 و ورودی پراید 132 جدید و رودری پراید 141 اشاره کرد. برای خرید رودری پراید می توانید به سایت مراجعه کرده و این محصول را با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب تهیه نمایید.


شرکت شایان از دیگر مجموعه هایی است که در تولید رودری فعالیت دارد. یکی از تولیدهای باکیفیت این مجموعه، رودری پراید صبا است. برای دریافت این محصول می توانید روی نام آن کلیک کرده و به راحتی آن را خریداری کنید.

نظرات راجع به این مقاله

اولین  قبلی  0 ردیف  بعدی  آخر