آینه خودرو

۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد در ساعت ۱۱:۱۲ ب.ظ

آینه خودرو برای افزایش امنیت شماست....

فرقی نمیکند رانندگی شما خوب باشد یا بد ، در هر دو مورد هنگام رانندگی نیاز دارید عقب و اطراف خودرو را به خوبی ببینید . در خودروهای اولیه که در ابتدای راه بودند هیچ وسیله ای برای دیدن اطراف راننده در نظر گرفته نشده بود ولی با پیشرفت صنعت خودرو سازی و افزایش تعداد وسایل نقلیه ، ماشینی و موتوری این نیاز احساس شد که راننده ها برای افزایش امنیت خود و افراد دیگر نیاز به ابزاری دارند که عقب و اطراف خودرو را ببینند ، حرکت وسایل نقلیه دیگر را تحلیل کنند و برای رانندگی بهتر و تغییر مسیر ها تصمیم های  درست تری بگیرند. در هنگام رانندگی  و زمانی که در شرایط خاص قرار میگیرید و نیاز به برسی اطراف و تصمیم گیری سریع دارید آینه ها به کمک شما میایند و باعث جلو گیری از بروز حوادث می شوند.در خودروها از آینه مقعر استفاده میشود که برای ساخت آینه مقعر از فلزهای بسیار شفاف و براق استفاده می گردد.محل قرار گیری آینه در خودرو های سواری روی شیشه جلو  داخل اتاق (آینه اتاق یا آینه وسط) و روی قسمت جلو بدنه خودرو بیرون اتاق (آینه بغل) نصب می شود.آینه ها را شرکت های سازنده خودرو طراحی و تولید می کنند.اگر در هنگام بروز تصادف ،تصادف باعث شکستن بدنه یا شیشه آینه شد آینه باید  تعویض شود. در هنگام خرید آینه در بازار باید به کیفیت بدنه و شیشه آینه توجه زیاد داشته باشید و سعی کنید آینه با کیفیت خریداری کنید زیرا آینه بغل ها در بیرون اتاق خودرو قرار دارند که عوامل مانند نور خورشید،باران اسیدی،شستشو،دمای محیط و موارد این چنینی بر روی آن تاثیر میگذارد و باعث تغییر رنگ و تغییر شکل ظاهری آینه های بی کیفیت میشود .آینه های خودرو به دو نوع بیرونی و داخلی  تقسیم میشوند که این دو نوع نیز دارای انواع مختلفی هستند که عبارت است از:

• آینه بیرونی

1. آینه ثابت
2. آینه دستی(کنترل دستی)
3. آینه برقی(کنترل برقی)
4. آینه تاشو برقی

• آینه داخلی

1. آینه داخل فابریکی
2. آینه داخل درجه دار

آینه ثابت ( آینه بغل ثابت ):
برای تنظیم دید در زاویه مناسب باید از دسته های تعبیه شده بر روی آینه استفاده کرد .یکی از معایب آینه بغل دستی این است که اگر راننده در خودرو تنها باشد برای تنظیم  آینه ای سمت راست خودرو (طرف شاگرد)  باید خم شود تا آینه را تنظیم کند که احتمالا برای تنظیم صحیح و دید مناسب باید حداقل دو بار این کار را انجام دهد.
آینه دستی ( آینه بغل دستی ) :
این آینه همانند ، آینه بغل ثابت  است و تنها ویژگی  که نسبت به آن دارد در جمع شدن آن می باشد.این ویژگی باعث می شود در هنگام پارک خودرو در مکان های شلوغ و پر رفت آمد با جمع کردن آینه از برخورد وسایل نقیله و آسیب رسیدن به آینه جلوگیری کنید .
آینه برقی ( کنترل برقی ) :
برای سهولت راننده در تنظیم آینه بغل  خودرو ، درون بدنه ای آن موتور تعبیه شده است که راننده میتواند هر دو آینه سمت چپ و راست خود را با استفاده از کلیدی که داخل ماشین تعبیه شده است تنظیم کند.
آینه تاشو برقی:
در این آینه علاوه بر تنظیم زاویه آینه ها به شکل برقی ، با  قفل کردن خودرو آینه ها به شکل خود کار جمع میشود و دیگر نیازی  به انجام این کار توسط راننده نیست.
آینه داخل فابریکی ( آینه اتاق ) :
این آینه در داخل کابین خودرو بر روی شیشه جلو نصب میشود و از آن برای دیدن عقب استفاده می گردد.طراحی این آینه در شرکت خودرو سازی انجام میشود.تقریبا هر بار که سوار ماشین میشوید این آینه را تنظیم میکنید و یکی از عوامل مهم ، کیفیت ساختمان داخلی آینه است که با تعداد بالای تغییر زاویه آینه این سیستم به درستی عمل کند . در بدنه این آینه کلیدی طراحی شده که برای شب و کاهش نور چراغ ماشین های عقبی استفاده می گرددو با عقب و جلو کشیدن آن میشود میزان نور ورودی آینه را کم یا زیاد کرد.
آینه داخل درجه دار (آینه اتاق درجه دار):
این آینه نسبت به آینه فابریک داخل اتاق معمولا بزرگ تر است و فضای بیشتری در آینه قابل مشاهده است.برای زیبایی داخل کابین خودرو و اطلاع از دمای محیط بر روی این آینه دماسنج تعبیه شده است.



اخطار
خیر
بله