شیشه خودرو

۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد در ساعت ۱۱:۱۱ ب.ظ


شیشه خودرو
از مهم ترین اجزای هر اتومبیل محسوب می شود همچنین در صنعت خودروسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شیشه خودرو بسته به نوع خودرو از استحکام متفاوتی برخوردار است و هرکدام از شیشه های عقب ، جلو و شیشه های درب از تکنولوژی خاصی پیروی می کنند. شیشه های جانبی و عقب خودرو ترک نمی خورند بلکه کاملا خرد می شوند! شیشه خودرو به دو دسته قابل تقسیم است:

شیشه Laminated

این نوع شیشه از فیلمی پلاستیکی به نام PVB که توسط دو لایه شیشه احاطه شده ، تولید می شود. لایه PVB باعث می شود شیشه در هنگام شکستن در جای خود باقی بماند و خرده شیشه ها به اطراف پرتاب نشود. همین امر باعث کاهش جراحت سرنشینان و حوادث احتمالی می شود. در اواخر سال 1940 میلادی ، اولین شیشه جلو اتومبیل از شیشه فشرده شده ساخته شد که در تصادف به هزاران تکه ریز و درشت تبدیل می شد و باعث پرتاب سرنشینان به خارج از خودرو می گردید. شیشه های لامینه به دلیل خواص و مزایای ذکر شده، به عنوان شیشه جلو اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد. قابل ذکر است که طی 10 سال گذشته در برخی از شیشه های جانبی و عقب نیز به کار گرفته می شود و در حال حاضر شیشه های لامینه در حال مرسوم شدن است. از مزایای دیگر این شیشه می توان به جلوگیری از تابش نور خورشید ، جلوگیری از ورود اشعه UV ، قابلیت ترمیم و کاهش انتقال صداهایی با فرکانس بالا اشاره کرد.

شیشه Tempered

این نوع شیشه بیشتر با نام Toughened شناخته می شود. شیشه تمپرد پس از مراحل برشکاری و شکل دهی در حرارتی بین 600 تا 700 درجه سانتی گراد قرار گرفته و به سرعت عمل سردسازی روی آن صورت می گیرد. این عمل باعث افزایش استحکام شیشه تا 10 برابر می شود. همچنین در هنگام وقوع تصادف و شکست شیشه ، این نوع شیشه ها به ذرات کوچک بدون لبه های تیز و برنده تبدیل می شود که باعث کاهش صدمات احتمالی به سرنشینان می شود. کاربرد شیشه های تمپرد عموما در شیشه های جانبی و عقبی خودرو است به استثنای اتومبیل هایی که تمام شیشه های آن از نوع لامینه است.
در خیلی از موارد نیازی به تعویض شیشه خودرو نیست و با هزینه کمتری می توان آن را ترمیم کرد. برای مشاوره ، خرید و نصب خدمات شیشه خودرو می توانید با متخصصان ولاش پارت در ارتباط باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات نصب شیشه های خودرو در مجموعه ولاش پارت لطفا بر روی این گزینه کلیک کنید> تعویض شیشه ماشین
اخطار
خیر
بله