قطعات ایمنی خودرو

۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد در ساعت ۱۱:۰۶ ب.ظ

قطعات ایمنی خودرو

افزایش قیمت خودرو، یکی از نتایج کاهش ارزش پول ملی کشور ایران در برابر ارزهای خارجی بوده است. این موضوع سارقین را ترغیب به سرقت خودروهای ایرانی کرده است. و به دلایلی همچون: ناتوانی در جایگزین کردن خودرو مشابه و بروز خسارات جبران ناپذیر، امنیت خودرو و قطعات آن یک رکن اصلی برای دارندگان خودرو به خصوص خودروهای ایرانی شده است. طبق مرکز آمار ایران، 40 درصد از سرقت ها سرقت از خودرو و لوازم داخل خودرو است. و 80 درصد از این آمار مربوط به سرقت خودروهای ایرانی می باشد. سرقت خودروهای ایرانی به دلیل ضعف های امنیتی و افزایش چشمگیر قیمت، رواج بیشتری پیدا کرده است. 5 خودرویی که در رده ی اول سرقت قرار دارند شامل پراید، سمند، پژو، نیسان و پیکان می باشد.
برای جلوگیری از وقوع سرقت می توانید از قطعات ایمنی خودرو استفاده کنید. استفاده از قطعات ایمنی خودرو سبب کاهش درصد سرقت خودرو و لوازم آن می شود. قطعات ایمنی خودرو عموما برای جلوگیری از سرقت قطعاتی مانند کامپیوتر، تایر و رینگ خودرو و ... تولید می شود. از انواع قطعات ایمنی خودرو می توان به قفل کاپوت ضدسرقت، قفل زاپاس بند، قفل سویئچی ضدسرقت، محافظ کامپیوتر، محافظ درب و ... اشاره کرد.

قفل کاپوت

اجزای داخلی و اصلی موتور خودرو با محفظه ایی به نام کاپوت پوشیده است همچنین اجزای ارزشمند دیگری همچون کوئل، باتری، کامپیوتر و ... درون کاپوت جای داده شده اند. معمولا خودروهای تولید داخل به طوری طراحی شده اند که با کوچک ترین فشار فنر نگهدارنده آن رها می شود. به همین سبب، نصب قفل کاپوت ضدسرقت خودرو امری ضروری تلقی می شود.

قفل زاپاس

از سرقت هایی که متاسفانه آمار نسبتا بالایی دارد می توان به سرقت لاستیک زاپاس اشاره کرد. این سرقت معمولا در خودروهای هاچ بک که درون آنها فضای باز کافی وجود ندارد رخ می دهد. البته این به این معنا نیست که خودروهای صندوق دار از سرقت لاستیک زاپاس در امان باشند. حتی در خودروهایی که لاستیک زاپاس داخل محفظه ای نگهداری می شود نیز امکان سرقت وجود دارد. استفاده از قفل زاپاس ضدسرقت که برروی محل نگهداری لاستیک قابل نصب است می تواند خطر از دست دادن لاستیک جانبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

قفل محافظ کامپیوتر

کامپیوتر خودرو به جهت فناوری ساخت بالا و محدود بودن تعداد تولید کنندگان از قطعات ارزشمند و گران قیمت خودرو محسوب می شود. همین موضوع باعث ترغیب سارقین می شود که معمولا باز کردن آن کمتر از 5 دقیقه زمان می برد. برای حفاظت از این قطعه هوشمند و گران قیمت، قفل محافظ کامپیوتر خودرو امری ضروری است. خوشبختانه برای انواع خودروهای تولیدی، محافظ کامپیوتر تهیه و توزیع شده است.

محافظ درب ضد سرقت

سارقین حرفه ایی در مدت زمان کوتاهی می توانند اقدام به باز کردن درب خودرو به خصوص خودروهای داخلی می کنند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات می توانید از محافظ درب ضد سرقت خودرو استفاده کنید.

اخطار
خیر
بله