(0) نفر 0
اشتباهاتی که نباید در زمان رانندگی مرتکب شویم؟

اشتباهاتی که نباید در زمان رانندگی مرتکب شویم؟

نگه داشتن پدال ترمز در زمان رد شدن از دست اندازها،بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن،عوض کردن یکبار در میان فیلتر روغن و موارد دیگر از جمله کارهایی است که باید در رانندگی به آنها توجه داشت.

 خانم مهندس اصلانی  ۱۳۹۹ یکشنبه ۹ آذر

اشتباهاتی که نباید در زمان رانندگی مرتکب شویم؟

نگه داشتن پدال ترمز در زمان رد شدن از دست اندازها

نگه داشتن پدال ترمز در زمان رد شدن از دست اندازها باعث وارد شدن فشار زیادی به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز می شود، قبل از رسیدن به دست اندازها باید سرعت خود را کم کرده و در هنگام رد شدن از دست اندازها ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن 

با بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن چرخ دنده ها خراب شده و به سیم ترمز دستی فشار زیادی وارد می شود.

تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس 

واسکازین مانند دیگر روغن ها باید تعویض شود، عوض کردن به موقع این روغن باعث روان کارکردن گیربکس، سلامت گیربکس و دیگر قطعات مربوطه می شود کیلومتر تعویض آن به نوع روغن و گیربکس خودرو و شرایط کارکرد آن بستگی دارد.

عوض کردن یکبار در میان فیلتر روغن 

بعضی افراد فیلتر روغن را یکبار در میان تعویض می کنند، اما از فیلتر های کیفیت پایین استفاده می کنند. استفاده از فیلترهای با کیفیت پایین باعث عملکرد نادرست و تصویه نشدن کامل روغن می شود که این کار باعث آسیب رسیدن به موتور خودرو نیز می شود.

درجا گرم کردن خودرو به مدت طولانی

درجا گرم کردن خودرو به مدت طولانی برای موتور خودرو ضرر دارد، درجا کردن بیش از حد سبب گرم شدن بیش از اندازه ی منبع اگزوز می شود، این گرما به موتور ضرر وارد می کند. در فصل زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه خودرو درجا کار کند.

پایین آوردن شیشه ی خودرو به جای استفاده از کولر در اتوبانها 

مدتی پیش در انگلستان یک آزمایش در مجله ی auto crose انجام شد که نتجه ی آن نشان داد که اگر یک خودرو در اتوبان کولرش روی درجه ی یک فن باشد مصرف سوخت آن از مصرف سوخت خودرویی که شیشه راننده آن 40 درصد باز باشد، کمتر است.

خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک

با خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز فشار زیادی به دو شاخه کلاچ و گیربکس وارد می شود.

گرفتن همزمان ترمز و کلاچ برای نگه داشتن خودرو

گرفتن همزمان ترمز و کلاچ برای نگه داشتن خودرو باعث افزایش متراژ ترمز می شود. هنگامی که کلاچ در گیر باشد از نیروی ترمزی موتور خودرو استفاده می شود با فشار دادن همزمان کلاچ و ترمز خودرو دیرتر می ایستد. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از لرزش اتومبیل کلاچ را بگیریم.

ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور

با ریختن آب لوله کشی در داخل رادیاتور رسوبات زیادی در رادیاتور و واتر پمپ به وجود می آید و گاها باعث سوختن واشر سر سیلندر نیز می شود. بهترین کار این است که ابتدا آب را جوشانده و بگذاریم تا سرد شود و با تکرار دفعات جوشاندن و سرد شدن آب، آب سالمتر شده و با اطمینان خاطر میتوان از آن استفاده نمود. همچنین مایع عای مخصوص بذای رادیاتور در بازار موجود است.

خاموش نکردن خودرو بعد از طی کردن مسافت طولانی 

خاموش نکردن خودرو بعد از طی کردن مسافت طولانی برای ماشین های گازوییلی مناسب است اما برای ماشین های بنزینی مضر است. برخی رانندگان صبر می کنند تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش می کنند ای ن کار به موتور ضرر جدی وارد می کند.

گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو

گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو قبلا برای بهتر روشن شدن خودرو های کاربراتوری انجام میشد. اما در ماشین های انژکتوری مضر است، زمانی شما گاز میدهید و سوییچ را میبندید، مقداری بنزین نسوخته باقی می ماند، این مقدار بنزین باعث خرابی سوزن انژکتور و کارکرد بد ماشین در زمان استارت زدن می شود.

خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت

خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت باعث سوختن پمپ بنزین ماشین می شود، اصولا نباید بگداریم چراغ بنزین روشن شود. چنانچه در زمان روشن شدن چراغ بنزین رسوبات و ناخالصی های موجود ته باک وارد مسیر سوخت می شود و در کار پمپ بنزین، فیلتر بنزین و انژکتور اختلال ایجاد می کند.