(0) نفر 0
امنیت و ایمنی خودرو

امنیت و ایمنی خودرو

دو مبحث بسیار مهم درتولید خودرو وجود دارد که تولیدکنندگان خودرو به این دو اهمیت زیادی می دهند. این دو مبحث شکل ظاهری و ایمنی خودرو محسوب می شود، در صورت کامل بودن این دو فاکتور مهم، تولید کنندگان می توانند بازار و مشتری را به خود جذب کنند.

 خانم مهندس اصلانی  ۱۳۹۹ شنبه ۸ آذر

تمامی کسانی که دارای خودرو هستند باید این مقاله را بخوانند!

دو مبحث بسیار مهم درتولید خودرو وجود دارد که تولیدکنندگان خودرو به این دو اهمیت زیادی می دهند. این دو مبحث شکل ظاهری و ایمنی خودرو محسوب می شود، در صورت کامل بودن این دو فاکتور مهم، تولید کنندگان می توانند بازار و مشتری را به خود جذب کنند. وضعیت ایمنی خودرو نیز تآثیر مهمی در قیمت و فروش آن دارد، در ایران به دلیل ایمنی نامطلوب بعضی از خودرو ها سالانه 200 میلیارد به اقتصاد ایران ضرر وارد می شود، همچنین بیش از 27 هزار نفر به دلیل نقص 10 درصدی امنیت خودرو سالانه بر اثر تصادف جان خودرا از دست میدهند.
                           

آیا امنیت خودروتون براتون مهمه؟

 خودروها همیشه یکی از اصلی ترین طعمه های سارقین بوده اند، در چندین سال قبل برای حفظ امنیت بیشتر خودرو در برابر سارقین استفاده از قفل فرمان و یا قفل پدال به تنهایی کافی بود، اما امروزه استفاده از دزدگیر، قفل های پدال، سیستم های ایموبلایزر هم کافی نیست. در تمامی خودروهای امروزی از سیستم ECU یا همان قفل کامپیوتر استفاد می شود، استفاده از ECU به دلیل این که هنگام سرقت باعث به وجود آمدن سرو صدا، بالا بردن زمان  و استفاده از ابزار بیشتری می شود، کار را برای سارقین سخت و حتی باعث صرف نظر کردن از آن خودرو می شود، مناسب است. 
                                     

راهکارهای قطعات امنیتی دیگر برای به وجود آوردن امنیت بیشتر خودرو

یکی دیگر از این قطعات قفل سوئیچی ضد سرقت می باشد، که متناسب با هر خودرویی تولید شده است. با تعبیه کردن قفل سوئیچی به جای قفل فابریک روی خودرو، می توانید تاحدود زیادی امنیت خودرو را بیشتر کرده و از باز شدن آسان درب های جلو و عقب و همچنین درب صندوق جلوگیری کنید.
 همچنین با توجه به دسترسی آسان به قفل کاپوت توسط سارقین از قسمت جلویی قفل، این وسیله با پوششی که در مقابل قفل ایجاد میکند، مانع باز شدن کاپوت بوسیله پیچ گوشتی یا میله می گردد و باز شدن کاپوت خودرو به معنی سرقت باطری، ECU، سنسور ها و سایر لوازم خودرو می باشد. با نصب محافظ درب خودرو در پشت دستگیره ها از بازشدن درب خودرو جلوگیری می شود. 
                           

از دیگروسایل محبوب سارقین...

ضبط و سیستم صوتی خودرو از دیگر وسایل محبوب سارقین است، به خصوص که با پیشرفته تر شدن تکنولوژی سیستم های صوتی نیز پیشرفته تر و گران قیمت تر شده است، برای امنیت سیستم صوتی باید از قفل پنل ضبط استفاده شود تا خیالتان را بابت به سرقت نرفتن ضبط خودرو راحت کند.
                                              
بهترین راه برای افزایش امنیت خودرو ردیاب ها و دزدگیرهای پیشرفته می باشد. با استفاده از ردیاب خودرو در صورت به سرقت رفتن آن می توانید به راحتی خودروی خود را ردیابی و پیدا کنید.
                                  
                                  
   
براساس مطالب گفته شده درمورد امنیت بیشتر خودرو و میزان سرقت از خودروهای داخلی مانند پراید، پژو 405،  پژو 206 و ... میتوان نتیجه گرفت استفاده از هرکدام از وسایل امنیتی بالا باعث افزایش امنیت و آسودگی خاطر شما می  شود.
به شما پیشنهاد میدهم به کالاهای موجود در بخش امنیت خودرو که برای انواع خودرو قرار گرفته مراجعه کرده و وسایل امنیتی خود را به صورت آنلاین خریداری فرمایید.