(0) نفر 0
بهترین آب برای رادیاتور خودرو چه نوع آبی است؟

بهترین آب برای رادیاتور خودرو چه نوع آبی است؟

یکی از مهمترین اجزای موتور خودرو رادیاتور است. کار اصلی آن به گردش در آوردن آب داخل موتور برای خنک نگه داشتن اجزای داخلی است و مانع جوش آوردن خودرو می شود. رادیاتور برای خنک نگه داشتن اجزای خودرو نیاز به آب دارد.

 خانم مهندس اصلانی  ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۸ دی

بهترین آب برای رادیاتور خودرو چه نوع آبی است؟
 

یکی از مهمترین اجزای موتور خودرو رادیاتور است. کار اصلی آن به گردش در آوردن آب داخل موتور برای خنک نگه داشتن اجزای داخلی است و مانع جوش آوردن خودرو می شود. رادیاتور برای خنک نگه داشتن اجزای خودرو نیاز به آب دارد. 

آب رادیاتور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهمترین ویژگی های آب رادیاتور خالص بودن و بدون املاح بودن آن است، پس به هیچ عنوان نباید از آب لوله کشی شهری که حاوی املاح است، استفاده کرد. استفاده از آب خالص به این دلیل است که هیچگاه نباید رادیاتور به خاطر وجود املاحی چون آهک زنگ بزند و یا رسوب بگیرد. به همین خاطر باید از آب مخصوص رادیاتور و یا آب مقطر استفاده کنید. علاوه بر این بعضی از متخصصان ماهر توصیه می کنند که در کنارآب مقطر از ضد یخ نیز استفاده شود. استفاده از ضد یخ برای جلوگیری از یخ زدن موتور خودرو در زمستان و جوش آوردن موتور در تابستان می باشد، همچنین ضد یخ به دلیل خاصیت ضد زنگی که داردف سبب طولانی تر شدن عمر خودرو می شود.


آب رادیاتور و یا آب مقطر؟ کدام یک مفید تر است؟


بسیاری عقیده دارند که چون آب باران برای رادیاتور ماشین مانند آب مقطر عمل می کند پس شاید بهتر باشد از آب باران برای رادیاتور ماشین استفاده کنیم. آب رادیاتور که بسیاری ان را به نام مایع خنک کننده رادیاتور می‌شناسند محصولی است که بسیاری از شرکت‌های لوازم جانبی خودرو آن را در بازار عرضه می‌کنند.  از این رو بسیاری از افراد معتقد هستند که همیشه باید از آب رادیاتور استفاده کرد زیرا محصول کاملا استاندارد و تایید شده است علتش هم این است که مایع خنک کننده رادیاتور از ۵۰ درصد آب و ۵۰ درصد مواد شیمیایی چون اتیلن و پروپیلن گلیکول تشکیل شده است. علت گاز خوردن بی دلیل و بالا رفتن دور موتور خودر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از  انجا که این مواد نقطه جوش بالاتری نسبت به آب دارند توصیه می‌شود برای جلوگیری از جوش آوردن خودرو از مایع خنک کننده استفاده شود. با این حال در شرایط خاص می‌توان به جای آب رادیاتور از آب مقطر استفاده کرد. آب مقطر به عنوان بهترین آب رادیاتور ماشین است زیرا هیچگونه املاحی ندارد و آسیبی به بدنه رادیاتور و مکانیک آن وارد نمی‌کند.

آیا آب کولر گازی برای رادیاتور خودرو مناسب است؟


برخی افراد بر این باورند که آب کولر گازی یک آب کاملا سمی است و با ثابت نگه داشتن آن میتوان به راحتی املاح ته نشین شده ی آن را مشاهده نمود، به همین دلیل جایگزین مناسبی برای آب رادیاتور نمی باشد. برخی دیگر معتقد هستند که آب کولر گازی نسبت به آب معمولی بهتر است زیرا ساختار آن به آب مقطر نزدیک است اما با این حال چون نظرات متناقصی در این زمینه وجود دارد ما توصیه می‌کنیم از روش‌های سالم‌تری برای پر کردن رادیاتور استفاده کنید.

در نتیجه باید توجه داشته باشید که برای تهیه مواد مورد نیاز و یا قطعات خودرو به دنبال بهترین آن باشید زیرا در صورت غافل شدن و اهمیت ندادن، به مرور زمان باید هزینه های هنگفتی برای تعمیر اساسی خودرو بپردازید. در مورد آب رادیاتور خودرو در وهله ی اول برای عملکرد بهتر خودرو به سراغ آب رادیاتور(مایع خنک کننده) و سپس آب مقطر بروید.