(0) نفر 0
درمورد رنگ خودروها بیشتر بدانیم

درمورد رنگ خودروها بیشتر بدانیم

اولین چیزی که از زیبایی خودرو می بینیم و برایمان مهم است، رنگ خودرو می باشد. امروزه رنگ ها و طیف رنگ های بسیار زیبایی برای ماشین ها استفاده می شود.

 خانم مهندس اصلانی  ۱۴۰۰ یکشنبه ۲۴ مرداد

درمورد رنگ خودروها بیشتر بدانیم


اولین چیزی که از زیبایی خودرو می بینیم و برایمان مهم است، رنگ خودرو می باشد. امروزه رنگ ها و طیف رنگ های بسیار زیبایی برای ماشین ها استفاده می شود.
زمان خرید خودرو، رنگ خودرو شما را تحت تاثیر قرار می دهد، رنگ خودرو علاوه بر زیبایی خودرو در قیمت خودرو نیز بسیار موثر است. رنگ خودرو عامل مهمی در افت قیمت بیشتر یا کمتر خودروها در طول زمان محسوب می‌شود. عامل‌ های زیادی در افت قیمت خودرو تأثیر گذارند که هر کدام در مدت ‌زمان خاصی باید در نظر گرفته شوند. برای مثال کلاس خودرو در هنگام خرید باید مدنظرتان باشد، زیرا تقریباً در هر دوره‌ای از صنعت خودروسازی، یک کلاس متقاضی بیشتری دارد. یا در زمان استفاده از خودرو، باید نیم‌نگاهی به کارکرد کلی و کیلومترشمار داشت. 



در گذشته رنگ همه ماشین‌ها رنگ روغنی بود. رنگ روغنی از دو لایه آستر و پرایمر پوشیده شده است. رنگ روغن بین دو لایه آستر و پرایمر قرار دارد. امروزه علاوه بر رنگ روغن از رنگ‌های متالیک نیز استفاده می‌شود. رنگ متالیک علاوه بر لایه آستر و رنگ، از یک لایه دیگر به نام کیلر یا محافظ نیز تشکیل شده است. کیلر آخرین لایه رنگ خودرو است که در آخرین سطح رنگ قرار دارد. وظیفه کیلر نگهداری و محافظت از رنگ ماشین است. در صورت نبودن لایه کلیر، رنگ متالیک به هیچ عنوان دوام نخواهد داشت. تنها عیب رنگ متالیک، حالت ماتی است که به مرور زمان به خود می گیرد که خط و خش های بسیار ریزی که با چشم دیده نمی شوند، دلیل آن است. 
خودروها به دلیل تابش مستقیم نور خورشید دچار رنگ پریدگی می شوند، رنگ پریدگی خودرو نیز سبب کاهش قیمت آن می شود. ماشین هایی که رنگ آن ها تیره است زودتر شاهد رنگ پریدگی یا آفتاب سوختگی خودرو خود می شوند. برای برطرف رنگ پریدگی بدنه ماشین و زیباتر کردن رنگ خودرو می توانید از پولیش آفتاب سوختگی یا همان پولیش خودرو استفاده نمایید. با پولیش ماشین، جلا و شفافیت رنگ خودروی شما دوباره باز می شود. با پولیش خودرو ظاهر خودرو مجددا زیبا می شود. پولیش نانو به دلیل کیفیت بالایی که دارد برای رنگ پریدگی خودرو گزینه ی مناسبی است. با استفاده از پولیش نانو ظاهر اتومبیل شما زیباتر از قبل می شود. پولیش آفتاب سوختگی، به صورت کامل رنگ خودروی شما را ترمیم کرده و ایرادات رنگ خودرو را از بین می برد. 
رنگ سفید، رنگ موردعلاقه غالب ایرانی ها برای خودرو است و دلیل پرطرفدار بودن آن هم این است که مردم اعتقاد دارند رنگ سفید به مراقبت کمتری احتیاج دارد. البته که رنگ سفید خودرو به دلایل متعددی در دنیا نیز پرطرفدار است. زیرا هم کثیفی و گرد و خاک را کمتر نشان می دهد و هم خط و خش ها در ظاهر خودروی سفید کمتر نمایان می شود. همچنین در زمان تصادف و یا صافکاری این رنگ نسبت به سایر رنگ ها بهتر و هم خوان تر با بدنه خودرو در می آید و به عبارتی سیکل تعمیر و برطرف خرابی آن بسیار آسان تر است تا رنگ های متالیک در خودرو های مشابه آسان تر است. در صورتی که خودروهای مشکی، نوک مدادی و سرمه ای، خط و خش، قری و گرد و خاک بیشتر دیده می شود. از طرفی رنگ های تیره، نور آفتاب را بیشتر جذب می نمایند و همین امر باعث می شود در فصل های گرم، داخل اتاق خودرو به شدت داغ شود. 
در سال های اخیرا حدود 60 درصد از تولید خودرو پراید و L90 به رنگ سفید بوده و از هر هزار خودروی پژو 206 و پژو 207 که فراوری می شود، حدود نیمی شان سفید است، این در حالی است که در سال های اولیه فراوری پژو 206 در ایران، پرفروش ترین رنگ آن نقره ای بود.