(0) نفر 0
روش های از بین بردن بوی بد خودرو

روش های از بین بردن بوی بد خودرو

تمیز بودن خودرو باعث شادابی سرنشینان شده و سفر را لذت بخش تر می کند. به همین دلیل پاکیزگی خودروها به دلیل استفاده روزانه از آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

 خانم مهندس اصلانی  ۱۳۹۹ یکشنبه ۹ آذر

چند روش برای از بین بردن بوی بد داخل خودرو

تمیز بودن خودرو باعث شادابی سرنشینان شده و سفر را لذت بخش تر می کند. به همین دلیل  پاکیزگی خودروها به دلیل استفاده روزانه از آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر خودروی شما بوی نامطبوع و آزار دهنده ای میدهد، طوری که سوار شدن در خودرو را تبدیل به یک عذاب می کند، ابتدا باید علت این بو را بیابید و سپس برای از بین بردن آن اقدام کنید .عواملی مانند دود سیگار، باقی‌ مانده خوراکی‌ ها و … باعث به وجود آمدن بوی بد در داخل کابین خودرو می شوند، متاسفانه در طول فصل تابستان به دلیل برخورد نور مستقیم آفتاب با قطعات داخلی، بوی بد خودرو بیشتر و شدیدتر می شود.

استفاده از خوشبو کننده ها

انواع مختلفی از خوشبوکننده‎‌ها برای از بین بردن بوی بد خودرو و به عنوان بخشی از لوازم جانبی خودرو‌ مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از برند‌های تولیدکننده اتومبیل‌های لوکس، اقدام به تولید سیستم های خوشبوکننده های لوکس کرده اند و صاحبان خودروها از این فناوری‌های مدرن در خودروهایشان استفاده می کنند.

   

تمیز کردن کفی صندلی ها و استفاده از جوش شیرین

چنانچه نمیتوان به هر دلیلی هفته ای یکبار اتومبیل خود را به کارواش ببرید، در پایان هر روز قبل از پارک کردن خودروی خود کفی زیر صندلی ها را بردارید و آشغال های چسبیده به کف خودرو را تمیز کنید. همچنین برای رفع بوهای نامطبوع خودرو استفاده از جوش شیرین نیز می باشد، یکی از مهم‌ ترین خواص جوش شیرین این است که قابلیت از بین بردن نم را از روی صندلی‌ها و دیگر قطعات پارچه‌ای خودرو را دارا است و بوی تعریق بدن و یا بوی نم پس از باران، به راحتی توسط کمی جوش شیرین از بین می‌رود. کمی جوش شیرین روی صندلی می ریزید و آن را همه جا پخش می کنید سپس بعد از چند دقیقه آن را جارو می کنید . این روش باعث رفع بوی نامطبوع می شود.


                                    

استفاده از قهوه 

یک ظرف پر از دانه‌ های قهوه در داخل خودرو برای رفع بوی بد قرار  دهید و هر زمانی که خواستید از اتومبیلتان استفاده کنید، و ظرف را از داخل کابین خارج کنید، یکی از مهم‌ ترین خواص قهوه این است که بوی حاصل از نم را از قطعات داخلی خودرو جذب می‌کند و خیلی زود بوی بد را از بین می‌ برد.

خلاصی از بوی بد و خوشبو کردن خودرو

بعضی بوهای نامطبوع اتومبیل به دلیل ریختن غذا و خوراکی در خودرو است. برای تمیز کردن مواد ریخته شده روی کف پوش ها و یا صندلی ها از شامپو و یا مواد پاک کننده استفاده کنید.


از دیگر موارد آزار دهنده ای که در خودروها وجود دارد، بوی کهنگی اجزای خودرو است. بوی کهنگی بیشتر در زمان روشن کردن بخاری یا کولر خودرو به مشام میرسد و دلیل آن، به وجود آمدن کثیفی و کپک در لوله های انتقال هوا به کابین است. برای از بین بردن بوی رطوبت، بخاری یا کولر را باید خاموش کنید و فن را با سرعت بالا روشن کنید، این بو بعد از پیمودن چند کیلومتر از بین می رود.

استفاده از سرکه

اگر مرتب داخل ماشین سیگار بکشید، بوی سیگار برای همیشه داخل خودرو باقی می ماند. برای از ببین بردن بوی سیگار، آب و سرکه را به طور مساوی ترکیب کنید و دستمال تمیزی را در مخلوط آب و سرکه را آغشته کرده و سطوح داخل خودرو را با دستمال آغشته شده تمیز کنید، همچنین محلول سرکه و آب را بر روی قطعات داخلی خودرو اسپری کنید و شیشه‌ های خودرو را باز بگذارید، این محلول با عملکرد سریعی که دارد تمام بو‌های بد داخل خودرو را از بین می برد.

استفاده پوست مرکبات

برخی معتقدند نباید از مواد شیمیایی به دلیل حساسیت زا بودن آنها برای از بین بردن بوی بد خودرو استفاده کنند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از پوسب مرکباتی مانند قرار دادن پوست پرتقال در داخل کابین خودروی خود استفاده کنید.