(0) نفر 0
سیستم اتوهلد چیست؟

سیستم اتوهلد چیست؟

اتوهلد یکی از آپشن های متداول امروزی به عنوان سیستم کمکی برای شروع حرکت در سربالایی است. سیستم اتوهلد در گذشته فقط در خودروهای لاکچری و لوکس نظیر بنز و بی ام و دیده می شد اما به لطف پیشرفت کره ای ها و چینی ها این سیستم بسیار کارآمد در دسترس همگان قرار گرفته است بطوریکه امروزه در خودروهای نه چندان گران قیمت چینی هم مشاهده می گردد.

 خانم اصلانی  ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۳ تیر

سیستم اتوهلد چیست؟


اتوهلد یکی از آپشن های متداول امروزی به عنوان سیستم کمکی برای شروع حرکت در سربالایی است. سیستم اتوهلد در گذشته فقط در خودروهای لاکچری و لوکس نظیر بنز و بی ام و دیده می شد، اما به لطف پیشرفت کره ای ها و چینی ها این سیستم بسیار کارآمد در دسترس همگان قرار گرفته است بطوریکه امروزه در خودروهای نه چندان گران قیمت چینی هم مشاهده می گردد. همچنین سیستم اتوهلد در خودروهای مجهز به جعبه دنده اتوماتیک نیز مشاهده می گردد. سیستم اتوهلد در ترافیک و مسیر هایی که نیاز به توقف و حرکت پی در پی است بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.در حقیقت زمانی که خودرو در ترافیک قرار می گیرد راننده نیاز است که ترمز را چندین بار بفشارد و سپس اهرم دنده را خلاص نماید و به منظور حرکت دوباره باید اهرم دنده را در حالت حرکت قرار دهد وسپس پدال گاز را بفشارد. این چرخه تا زمانی که از ترافیک خلاص نشوید ادامه خواهد داشت و باعث خستگی زیاد عضلات پا و دست خواهد شد و از نظر روانی هم بسیار آزار دهنده است.اینجاست که اتوهلد (AUTO HOLD)نقش موثری خواهد داشت. عملکرد این سیستم به گونه است که پس گیر کردن در ترافیک راننده توسط کلیدی که در اطراف اهرم دنده (معمولا روی این کلید حرف A حک شده است ) قرار دارد آن را فعال می نماید .این سیستم زمانی که راننده پدال ترمز را می فشارد و خودرو به ایست کامل می رسد به صورت اتوماتیک توسط ترمز دستی خودرو را ثابت نگه می دارد و دیگر لازم نیست که راننده پدال ترمز را پایین نگه دارد .سپس به محض نیاز به حرکت دوباره، راننده فقط لازم است که پدال گاز را بفشارد چرا که سیستم اتوهلد بطور اتوماتیک ترمز دستی را رها می کند و خودرو به حرکت در خواهد آمد. قابل ذکر است که در هنگام توقف لازم نیست اهرم دنده را از حالت حرکت یا همان D با حالت خلاص یا همان N تغییر داد. 



مزیت های اتوهلد


راحتی بیش از حد راننده اولین مزیت سیستم اتوهلد است، زیرا راننده فقط باید به فکر فشار دادن پدال گاز باشد. در خودروهای هوشمند، سیستم اتو هلد پس از طی مسافت مشخصی که خودرو توقف نداشته باشد به صورت خودکار خاموش خواهد شد. اما در ترافیک تا زمانی که راننده اقدام به خاموش نمودن آن نکند، سیستم همچنان فعال بوده و با برداشتن پا از روی پدال ترمز، خودرو همچنان در حالت سکون باقی خواهد ماند تا راننده بلاخره پدال گاز را فشار دهد. در زمان استفاده از آپشن اتو هلد بهتر است حواستان به حرکت نکردن خودرو نیز باشد و به‌صورت کامل به سیستم اتو هلد اطمینان نکنید. این سیستم نمی‌تواند در سراشیبی‌هایی با شیب تند یا جاده‌ها و خیابان‌های یخ زده به‌درستی عمل کند.