(0) نفر 0
سیستم هشدار دهنده نقاط کور چیست؟

سیستم هشدار دهنده نقاط کور چیست؟

سیستم هشدار نقاط کور با تشخیص اتومبیل هایی که در نقاط کور راننده قرار دارند، به راننده هشدار می دهد که آن اتومبیل ها در حال نزدیک شدن به خودرو می باشند. سیستم هشدار دهنده با این کار به راننده کمک می کند تا خودروهایی که در نقاط کور قرار دارند را تشخیص دهد.

 خانم مهندس اصلانی  ۱۴۰۰ جمعه ۲۵ تیر

سیستم هشدار دهنده نقاط کور چیست؟


برای رانندگان بسیار مهم است که روی تمامی نقاط خودرو کنترل داشته باشند و در زمانی که راننده قصد دارد مسیر خود را عوض کند و یا از یک لاین به لاین دیگری برود نیازمند یک نیروی کمکی میباشد. هنگامی که شما بهترین آینه و دقیق ترین آینه ها را هم دارید باز هم به تمام نقاط کور ماشین تسلط ندارید. سیستم هشدار نقاط کور با تشخیص اتومبیل هایی که در نقاط کور راننده قرار دارند، به راننده هشدار می دهد که آن اتومبیل ها در حال نزدیک شدن به خودرو می باشند. سیستم هشدار دهنده با این کار به راننده کمک می کند تا خودروهایی که در نقاط کور قرار دارند را تشخیص دهد، این سیستم در جلوگیری از تصادفات ناشی از عدم توجه به نقاط کور، بسیار موثر است. منظور از نقاط کور نواحی و نقاطی در اطراف خودرو می باشد که راننده قادر به دیدن آنها نیست و نمی تواند وجود آنها را تشخیص دهد.


امروزه با نصب سیستم هشدار دهنده نقاط کور بر روی خودروها، رانندگان با خیال راحت قادر به تغییر مسیر خود هستند. سیستم هشدار نقاط کور به صورت یک حسگر در آینه های بغل ماشین نصب شده و زمان رانندگی با نشانگرهای زرد و یا قرمز رنگ هشدار لازم را به راننده میدهند و با این کار می تواند سبب جلوگیری از خیلی از تصادفات شود. 
نوع عملکرد این سیستم طوری است که در قسمت عقب خودرو  راداری قرار میدهند که این رادار در هنگامی که یک ماشین و یا هر چیزی که  وارد میدان این رادار در ابعاد  9.5 متر در 3 متر قرار گیرد این رادار وجود مانع را تشخیص و سریعا با یک چراغ زرد رنگ و یا قرمز رنگ بر روی آینه نشان میدهد و به راننده هشدار میدهد .
در بعضی از خودروهای مجهز به سیستم هشدار دهنده نقاط کور، اگر قبل از تغییر مسیر راهنما نزنید، سیستم هشدار نقاط کور، وجود خودرویی در نقطه ی کور شما را به شما گوشزد نمی کند زیرا متوجه قصد شما برای تغییر مسیر نمی شود و ضرورتی برای هشداردادن به شما نمی بیند ولی ممکن است در خودروی دیگری با سیستمهشدار نقاط کور حتی اگر راهنما نزنید، وجود خودرویی در نقطه کور شما را به شما گوشزد کند.