(0) نفر 0
قطعات تزئینی خودرو

قطعات تزئینی خودرو

اهمیت زیاد خودرو در جوامع امروزی موجب شده است تا قطعات آن در بازار از تنوع زیادی برخوردار باشد. همین موضوع، صاحبان خودرو را برای انتخاب محصول مدنظر خود، دچار سردرگمی کرده است. قطعات تزئینی از جمله قطعاتی هستند که رانندگان برای زیباتر شدن ظاهر قسمت های مختلف خودروی خود از آن ها استفاده می کنند.

 خانم مهندس اصلانی  ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر

قطعات تزئینی خودرو

اهمیت زیاد خودرو در جوامع امروزی موجب شده است تا قطعات آن در بازار از تنوع زیادی برخوردار باشد. همین موضوع، صاحبان خودرو را برای انتخاب محصول مدنظر خود، دچار سردرگمی کرده است. قطعات تزئینی از جمله قطعاتی هستند که رانندگان برای زیباتر شدن ظاهر قسمت های مختلف خودروی خود از آن ها استفاده می کنند. 
کمپانی های خودروسازی برای نشان دادن هویت و جذابیت کار خود نسبت به دیگر رقبا، طراحی محصولات خود را بسیار مورد توجه قرار می دهند. چراغ‌های  LED با الگوهای طراحی داخلی، یک قطعه تزئینی کاربردی خوب و جذاب است که اولین فاکتور زیبایی در اتومبیل محسوب می شود، برخی دیگر از قطعات خودرو در واقع هدف خاصی ندارند و فقط برای زیبایی خودرو طراحی شده اند. 
با چند نمونه از قطعات فریبنده آشنا شوید:

-منافذه جعلی هوا 

خنک کننده های عملکردی و شبیه سازی های آن یکی از جذابترین قطعاتی است که به خودروی اسپرت اضافه می شود. برای مثال هود های قالب گیری شده ای که روی کاپوت موتور خودروی سوبارو WRX STI نصب می شود صرفا برای زیبایی ظاهری آن می باشد و جذابیت زیادی به طراحی خودرو میدهد.

- خروجی های اگزوز جعلی

اگزوزهای جعلی بیشتر از همه در خودروهای چینی تعبیه می شود، جالب است بدانید در خودروهای مرسدس بنز نیز چنین چیزی مشاهده می شود. تمامی خودروها دارای خروجی اگزوز ساده ای می باشند، به همین دلیل از اگزوزهای جعلی برای زیباترشدن خودرو استفاده می کنند.

قطعات تزئینی و کاربردی خودرو

-توری برف پاک کن

ازقطعات تزئینی خودرو در زیباتر نشان دادن خودرو و همچنین کاربردی بودن آن استفاده می شود، برای مثال توری برف پاک کن در خودروهای ال نود یک کمبود به حساب می آید، با نصب توری به راحتی می توانید از تجمع شاخ و برگ جلوگیری کنید، همچنین این توری باعث جلوگیری از لک و به جای ماندن قطره های آب ناشی از برف پاک کن روی کاپوت می شود. 
                                        

-کنسول ضبط خودرو

پنل ضبط جزو مهم ترین اکسسوری های خودرو محسوب می شود و خودروهای امروزی حتی آنهایی که در رده قیمت پایین تری قرار دارند مجهز به ضبط و سیستم صوتی قابل قبولی هستند .کنسول ضبط جزو قطعات تزیینی محسوب می شود که ضبط برروی آن سوار شده و به ظاهر جلوی خودرو زیبایی می بخشد. سیستم صوتی خودرو برای اکثر افراد به ویژه جوانان اهمیت فوق العاده ای دارد و به طور حرفه ای روی سیستم صوتی اتومبیل خود یعنی پنل ضبط، اسپیکر، بلندگو و ... هزینه می کنند تا صدای موزیک را با بهترین کیفیت گوش دهند.
                         

-اسپلویر چراغ جلو ساندرو آکو پارت

اسپلویر برای هم نواخت کردن بدنه و چراغ خودرو استفاده می شود و زیبایی خاصی به ماشین شما خواهد داد. اسپویلر سفید رنگ تولید شرکت آکوپارت است که در برابر نور آفتات و شرایط محیطی مختلف مقاومت بالایی دارد.اگر در فکر اسپورت تر کردن خودرو ساندرو خود هستین با قرار دادن این اسپویلر سفید رنگ روی چراغ جلو خودرویتان می توانید جلوه خاصی به ماشین خود بدهید.
                                    

-رودری خودرو

رودری خودرو که از سمت داخل بر روی درب خودرو نصب می شود، علاوه بر زیبایی خاصی که به خودرو القا می کند، می تواند تکیه گاهی برای دست شما باشد. همچنین برخی قطعات مانند کلید شیشه بالابر خودرو و دستگیره داخلی درب خودرو نیز برروی آن نصب می شود. جنس رودری خودروها معمولا از پلاستیک خشک و مرغوب بوده و رنگ آنها بسته به رنگ و مدل ماشین منحصر به فرد و متفاوت است. نصب رودری خودرو کار سختی نیست و تنها نیازمند دقت بالا می باشد. پس از نصب رودری حتما از عدم شل بودن و لق بودن آن اطمینان حاصل کنید تا در حین حرکت سروصدای اضافی تولید نکند.