(5) نفر 1
نقد و بررسی خودروی هیوندای سانتافه

نقد و بررسی خودروی هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه در سگمنت خودروهای شاسی بلند شهری قرار می گیرد که در این بخش به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته..

مهسا  تفنگچی  ۱۳۹۹ شنبه ۸ آذر
هیوندای سانتافه یکی از محصولات SUV شرکت کره ای هیوندای است. این خودرو در چهار نسل از سال 2001 تاکنون به بازار عرضه شده که به علت اینکه بیشتر نسل دوم و سوم آن در ایران به چشم می خورد، همین دو نسل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.




نسل دوم هیوندای سانتافه

نسل دوم که از سال 2007 تا 2012 تولید می شده،برای اولین بار طی یک تشریفات خاص در نمایشگاه دیترویت در سال 2006 رونمایی شد.
این نسل از سانتافه، به علت طراحی جذاب و کاملا جدیدش، نظرات مثبت بسیاری را به خود جلب کرد و حتی در ایران هم دوران خوبی را تجربه کرده است به نحوی که هنوز هم البته در بازار دسته دوم، طرفداران زیادی دارد و به راحتی خرید و فروش میشود. این نسل از سانتافه برای اولین بار در دهه 80 شمسی توسط شرکت آسان¬موتور پا به جاده های ایران نهاد.
سانتافه نسل دوم که با کد CM شناخته میشود ، از موتور 6 سیلندر 2.7 لیتری بهره می برد و 185 اسب بخار قدرت دارد. همچنین شتاب 0 تا 100 آن نیز تقریبا 12 ثانیه است.
این خودرو در سال 2010 تحت فیس لیفت قرار گرفت و امکاناتی به آن افزوده شد.

امکانات نسخه فیس لیفت:

کروز کنترل، ورود و استارت بدون کلید، کنترل سرعت در سرازیری، اتولایت، چراغ شوی، تهویه اتوماتیک دوگانه، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، فرمان برقی چهار حالته، گرمکن فرمان، تنظیم ۸ حالته صندلی راننده، صندلی شاگرد با تنظیم ۴ حالته برقی، گرمکن و سردکن صندلی جلو، سیستم صوتی اینفینیتی 10 اسپیکر با آمپلی‌فایر، چنجر ۶ تایی، نمایشگر ۶.۵ اینچی، مانیتور عقب، دوربین عقب، بلوتوث، USB، نمایشگر دنده‌عقب، پریز ۱۲ ولت، سانروف



نسل سوم هیوندای سانتافه

در سال 2013 هیوندای با انقلابی دیگر در طراحی سانتافه، محصول خود را که ظاهری بسیار مدرن و زیبا داشت، روانه بازار کرد.
این نسل از سانتافه با کد DM شناخته میشود، در سالهای 2014 تا 2018 به بازار ایران راه یافت. و همانند نسل قبلی این خودرو، استقبال بسیار زیادی از این خودرو شد.
در سال 2016 تحت تغییراتی قرار گرفت که منجر به تولید فیس¬لیفت این خودرو شد.
با بررسی این دو نسل از هیوندای سانتافه به این نتیجه میرسیم که نسل سوم این خودرو پرفروش تر بوده است. از دلایل آن هم می توان به امکانات متنوع، طراحی زیبا و عامه پسند و دسترسی نسبتا آسان به قطعات اشاره کرد.

معایب خودروی هیوندای سانتافه:

چالاکی نه چندان رضایت بخش
کیفیت نسبتا پایین جنس کابین
هزینه نگهداری بالا (شبیه اکثر خودروهای خارجی موجود در ایران)

لوازم یدکی هیوندای سانتافه نیز در فروشگاه اینترنتی ولاش پارت عرضه می شود و محصولات آن به شرح زیر است:

  1. شیشه آینه بغل هیوندای سانتافه 2008
  2. شیشه آینه بغل هیوندای سانتافه 2014
  3. شیشه جلو هیوندای سانتافه 2014
  4. شیشه درب جلوی هیوندای سانتافه 2013