(0) نفر 0
نمدی کاپوت

نمدی کاپوت

نمدی کاپوت یا همان عایق درب موتور قطعه ای پرکاربرد جهت نگهداری بهتر خودرو می باشد. نمدی کاپوت قطعه ای عایق در برابر صوت و حرارت است.

 خانم مهندس اصلانی  ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

نمدی کاپوت


در تمامی ماشین های امروزی استفاده از نمدی کاپوت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. دلایل مختلفی  وجود دارد که باعث استفاده از نمدی درب موتور خودرو می شود. نمدی کاپوت یا همان عایق درب موتور قطعه ای پرکاربرد جهت نگهداری بهتر خودرو می باشد. نمدی کاپوت قطعه ای عایق در برابر صوت و حرارت است. 
عایق نمدی از جنس پشم گوسفند است و هر چه درصد پشم گوسفند در نمد بیشتر باشد کیفیت آن نمد هم بهتر است. عایق نمدی در برابر آتش مقاوم است و جزء عایق های تمیز محسوب می شود. چرا که باعث ایجاد حساسیت نمی شود و همچنین بویی ندارد. عایق های نمدی خودرو از نمدهای صنعتی تولید شده اند. نمد صنعتی از ترکیب و فشار حصیر همگن غیر بافته شده و پشم با ضخامت بالا ساخته شده است. نمدهای صنعتی قابلیت جذب انرژی بالا مانند لرزش و یا انرژی صوتی را دارا است و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. نمد کاپوت صدای موتور خودرو را کاهش داده و از لرزش کاپوت خودرو جلوگیری می کند، همچنین صدای موتور سرسیلندر را جذب می کند. استفاده از نمد کاپوت در صندوق خودرو کاربرد مفیدی دارد زیرا در صورت داشتن سیستم صوتی حرفه ای در خودرو از لرزش درب صندوق جلوگیری می کند.






فواید استفاده از نمدی کاپوت

_جلوگیری از خروج صدای موتور
_کاهش شدید صدای موتور و عدم انتقال صدا موتور به داخل کابین سرنشینان
_حفظ رنگ کاپوت به دلیل عدم انتقال حرارت موتور ماشین  به کاپوت
_جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل موتور و سریع تر داغ  شدن موتور و بخاری خودرو در زمستان 
_زیبا شدن درب کاپوت در زمان باز شدن
_جلوگیری از اتلاف انرژی در بلند مدت و کاهش مصرف سوخت