(0) نفر 0
نکات کلیدی ایمنی خودرو با استفاده از تجهیزات ایمنی

نکات کلیدی ایمنی خودرو با استفاده از تجهیزات ایمنی

خودرو و تجهیزات آن از جمله وسایلی است ک از دیرباز طعمه خوبی برای سارقین محسوب می شد. امروزه با افزایش روزافزون قیمت خودرو، سرقت آن نیز رو به افزایش بوده و همیشه در صفحه حوادث رسانه ها موضوعی مطرح است. باتوجه به اینکه اکثر افراد دارای خودرو...

مهندس مهسا  تفنگچی  ۱۳۹۹ شنبه ۸ آذر

نکات کلیدی جهت افزایش ایمنی خودرو

خودرو و تجهیزات آن از جمله وسایلی است ک از دیرباز طعمه خوبی برای سارقین محسوب می شد. امروزه با افزایش روزافزون قیمت خودرو، سرقت آن نیز رو به افزایش بوده و همیشه در صفحه حوادث رسانه ها موضوعی مطرح است. باتوجه به اینکه اکثر افراد دارای خودروی شخصی بوده و در ساختمان های بلند آپارتمانی تمامی واحدها نمی توانند دارای پارکینگ باشند. به همین دلیل پارک کردن خودرو در کوچه و خیابان می تواند در طول شبانه روز برای مالکین نگران کننده باشد. نگرانی شما بیجا نیست! زیرا سرقت خودرو علاوه بر خسارات مالی که به همراه دارد، می تواند صدمات دیگری نیز به شما وارد کند. برای مثال، اگر سارق با خودروی شما خلافی را انجام داده باشد شما هم در جریان شکایات قرار گرفته و ممکن است متهم به ارتکاب جرم شوید. البته لازم به ذکر است که سارقین به سرقت لوازم و تجهیزات خودرو نسبت به خود خودرو علاقه بیشتری دارند، زیرا احتمال گرفتار شدنشان کمتر است و قطعات را زودتر می توانند به پول تبدیل کنند. به همین سبب افزایش امنیت خودروی شخصی موضوعی حائز اهمیت محسوب می شود. نکات اولیه جهت حفظ امنیت خودرو و تجهیزات آن به شرح زیر است:
• در زمان ترک اتومبیل خود، از بسته بودن درب ها و بالا بودن تمامی شیشه ها اطمینان حاصل کنید.
• در صورت خرید خودرو از افراد ناشناس، برای تعویض قفل ها و تجهیزات ایمنی اتومبیل اقدام کنید.
• زمانیکه اتومبیل شما روشن است، به هیچ عنوان حتی برای زمانی کوتاه آن را ترک نکنید.
• از پارک کردن خودرو در مناطق تاریک، خلوت و کم رفت و آمد بپرهیزید.
• اجناس قیمتی، وسایل شخصی و مدارک خود را درون اتومبیل رها نکنید.

با رعایت نکاتی که ذکر شد می توان تا حدی از سرقت خودرو جلوگیری کرد اما سارقین حرفه ای همچنان در صحنه وجود دارند و توصیه نیروهای انتظامی استفاده از لوازم و تجهیزات ایمنی خودرو می باشد توجه داشته باشید که تنها خود خودرو مورد بحث نیست و تجهیزات درونی خودرو نیز ارزشمند بوده و نیازمند امنیت کافی هستند. بهترین روش برای پیشگیری از سرقت، نصب ابزارهای بازدارنده مکانیکی مانند قفل کاپوت، قفل زاپاس، قفل فرمان، قفل کامپیوتر و ... برروی خودرو می باشد. در این مقاله قصد داریم به این تجهیزات که از سرقت خودرو پیشگیری می کنند اشاره داشته باشیم:

قفل کاپوت

لوازم ارزشمندی همچون باتری خودرو، کامپیوتر خودرو و دیگر اجزای اساسی درون محفظه ای به نام کاپوت نگهداری می شوند، که این قسمت با اهرمی در دماغه خودرو نگهداری شده و مهار می شوند تا در حین حرکت باز و بسته نشود. به دلیل ارزشمند بودن قطعات درونی کاپوت، سارقین بی شماری مهارت کافی برای باز کردن درب کاپوت را کسب کرده اند. به همین جهت استفاده از قفل کاپوت برای حفظ امنیت قطعات راهکاری مناسب می باشد. قفل کاپوت اهرمی است که به دماغه خودرو متصل شده و در کنار قفل نصب می شود همچنین یکی از راه های رایج جهت جلوگیری از نفوذ به کاپوت خودرو می باشد. قفل کاپوت برای خودروهای تولید داخل ضروری تر بوده برای مثال پرایدهای قدیمی که فاقد سیستم ایمبولایزر هستند طعمه خوبی برای سارقین می باشند. به همین جهت استفاده از قفل کاپوت پراید امری مهم تلقی می شود.


                        

                                                                                 قفل کاپوت خودرو

راهنمای نصب قفل کاپوت

نصب قفل کاپوت کار آسانی می باشد و می تواند توسط خود شخص صورت گیرد. برای نصب قفل کاپوت انواع خودروها ازجمله قفل کاپوت پراید، قفل کاپوت پژو 206 و دیگر خودروها می توانید به این صورت عمل کنید; تنها کافیست دو پیچ قفل کاپوت را باز کرده و پس از قرار دادن قفل کاپوت مجددا پیچ ها را ببندید. از مزایای این قطعه امنیتی این است که تغییری در ظاهر اصلی خودرو ایجاد نمی کند.


              

قفل زاپاس

از سری سرقت هایی که متاسفانه آمار نسبتا بالایی دارد، سرقت لاستیک زاپاس خودرو می باشد. معمولا در اکثر خودروها به خصوص خودروهای تولید داخل، لاستیک زاپاس در قسمت انتهایی و صندوق تعبیه می شود و به راحتی می تواند توسط سارقین باز شود. اما این دلیل نمی شود صاحبان خودروهایی که لاستیک زاپاسشان در زیر ماشین جایگذاری شده، از دست سارقین در امان باشند. لاستیک زاپاس خودرو خود را می توانید با قطعه ای به نام قفل زاپاس محافظت کنید. قفل زاپاس می تواند لاستیک زاپاس را در جای خود ثابت نگه دارد و مانع از بلند کردن آن پس از باز شدن صندوق عقب شود. این قفل با مکانیزم ساده ای که دارد، روشی قابل اطمینان و جدی جهت جلوگیری از دزدیده شدن لاستیک خودرو شما می باشد.


                

قفل زاپاس  بند خودرو

راهنمای نصب قفل زاپاس

جهت نصب قفل زاپاس انواع خودروها از جمله قفل زاپاس پراید، قفل زاپاس ال90، قفل زاپاس پژو 405 و سایر خودروها می توانید به صورت ذکر شده عمل کنید: قفل زاپاس شامل دو صفحه، یک میله و یک قفل می باشد. هنگامی که زاپاس را از محل خود خارج می کنید در کف ماشین یک پولکی فلزی در مرکز آن محل مشاهده می شود. با چند ضربه آرام می توانید آن را از جای خود خارج کنید، حال صفحه متحرک را از قفل جدا کرده، صفحه ثابت را از خارج در محل پولکی قرار داده و صفحه متحرک را بر روی آن قرار دهید. سپس میله را در کف ماشین پیچ کنید به طوری که نه خیلی محکم و نه خیلی شل باشد. در انتها زاپاس را روی میله مرکزی قرار داده به گونه ای که دایره مرکزی از میله رد شود و قفل را روی میله ببندید.


                    

راهنمای نصب قفل زاپاس بند

قفل کامپیوتر

کامپیوتر یا ECU اصلی ترین بخش سیستم مرکزی خودرو می باشد.کامپیوتر خودرو توسط سنسورهایی که در تمام قسمت های خودرو وجود دارند، قادر به سنجش عملکرد تمامی قطعات شده و گزارشی کامل از وضعیت کلی اتومبیل شما می دهد. این قطعه ارزشمند با آمار بالایی سرقت می شود. جهت محافظت از کامپیوتر خودرو می توانید از قفل کامپیوتر یا همان محافظ کامپیوتر استفاده کنید. 

راهنمای نصب قفل کامپیوتر

نصب محافظ کامپیوتر کار دشواری نیست و تنها نیازمند 5 دقیقه زمان می باشد. نصب این قفل به صورت فابریک بوده و نیاز به سوراخ کردن بدنه خودرو ندارد.
* توجه: نصب محافظ کامپیوتر پس از مدتی، ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد. برای مثال یکی از مشکلاتی که احتمال وقوع آن بالا می باشد این است که برق انژکتور قطع شود. در صورت بروز چنین مشکلی، تنها کافیست محافظ ECU را باز کرده، سوکت ECU را نیز باز کرده و آن را مجدد بزنید به همین راحتی مشکل شما حل خواهد شد. و اصلا نیاز به هزینه های گزاف برای حل این مشکل ندارید. 

                    

                                                                                    قفل کامپیوتر(ECU)خودرو


قفل سوئیچی

با توجه به کم بودن امنیت خودروها و باز شدن ساده درب ها به ویژه خودروهای تولید داخل توسط سارقین، می توانید با تعویض قفل سوئیچی با قفل های فابریک خودرو از باز شدن آسان درب ها و همچنین صندوق عقب جلوگیری کنید. این قفل ها با استحکام و مقاومت بالایی که دارند از امنیت بالایی برخوردار بوده و تا حد زیادی خودرو شما را از سرقت در امان نگه می دارد.

                            

                                                                                قفل سوئیچی خودرو

مجموعه ولاش پارت در راستای حفظ امنیت خودروهای شخصی شما عزیزان، اقدام به فروش قطعات ایمنی انواع خودروها کرده و به سبب رفاه حال مشتریان عزیز امکان خرید اینترنتی و آنلاین را فراهم کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سفارش قطعات ایمنی خودرو به لینک های زیر مراجعه فرمایید:
خرید و قیمت قفل کاپوت پراید
خرید و قیمت قفل کاپوت سمند
خرید و قیمت قفل کاپوت پیکان
خرید و قیمت قفل کاپوت تیبا
خرید و قیمت قفل کاپوت پژو 206
خرید و قیمت قفل کاپوت پژو 405
خرید و قیمت قفل زاپاس پراید
خرید و قیمت قفل زاپاس ال نود
خرید و قیمت قفل زاپاس تیبا
خرید و قیمت قفل زاپاس ساندرو
خرید و قیمت قفل زاپاس ریو
خرید و قیمت قفل زاپاس پژو 405
خرید و قیمت قفل زاپاس پژو 206
خرید و قیمت قفل کامپیوتر سمند
خرید و قیمت قفل کامپیوتر ال نود
خرید و قیمت قفل کامپیوتر دنا
خرید و قیمت قفل کامپیوتر رانا
خرید و قیمت قفل کامپیوتر پژو 405
خرید و قیمت قفل کامپیوتر پژو 206
خرید و قیمت قفل سوئیچی پراید
خرید و قیمت قفل سوئیچی پیکان