(0) نفر 0
هشدارهای لازم مربوط به ایربگ خودرو

هشدارهای لازم مربوط به ایربگ خودرو

 خانم مهندس اصلانی  ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ آذر

هشدارهای لازم مربوط به ایربگ خودرو

مواردی که باید در مورد ایربگ بدانیم و به آن توجه داشته باشیم عبارتند از:

1. به هیچ عنوان غربیلک و فرمان را دستکاری نکنیم.

2. کیسه ی هوای فرمان را نپوشانید.

3. غربیلک فرمان را بازنکنید. مگر اینکه پرسنل مجاز خدمات پس از فروش این کار را انجام دهند.

4. قرار ندادن هیچ نوع وسیله ای مانند حیوان، چتر، عصا، بسته و ...  بین داشبورد و سرنشین.

5. بعد از برداشتن صندلی کودک، برای اطمینان و امنیت سرنشین در زمان ضربه شدید، کیسه ی هوای سرنشین را فعال کنید.

6. هیچگاه صندلی کودک را در حالت پشت به جاده در روی صندلی سرنشین جلو تا زمانی که تجهیزات کامل کمربند ایمنی سرنشین جلو غیر فعال نشده است، نصب نکنید.
                         

7. صندلی کودک را در صندلی جلوی خودرویی که دارای سیستم کیسه ی هوای مسافر است، قرار ندهید. در صورتی که این سیستم دارای قابلیت خارج کردن از مدار و یا خاموش کردن سیستم کیسه ی هوای سرنشین باشد، میتوان از صندلی کودک در صندلی جلو استفاده کرد.

8. چراغ هشدار دهنده بر روی داشبورد خودرو که پس از روشن شدن سوئیچ موتور به مدت چند ثانیه روشن باقی می ماند و سپس خاموش می شود. (نشان بر سالم بودن سیستم) در صورت روشن ماندن مداوم این چراغ به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید.

9. هیچ نوع وسیله و یا اشیاعی مانند سنجاق، آرم، ساعت، پایه تلفن همراه و ... روی غربیلک فرمان قرار ندهید، زیرا با فعال شدن سیستم کیسه هوا امکان دارد به صورت شما آسیب جدی وارد شود.

10. قرار دادن هر نوع وسیله ای شما و کیسه هوا ممنوع است.

11. در زمان رانندگی از قرار دادن دست های خود در وسط غربیلک فرمان خودداری کنید.

12. قرار دادن ابزار و اشیاء بر روی داشبورد ممنوع است، زیرا در اثر فعال شدن کیسه هوا به سرنشین مجاور، ممکن است آسیب برسد و در عملکرد سیستم کیسه ی هوا اختلال ایجاد کند.

13.  باید سرنشین جلو از قرار دادن پاهای خود بر روی داشبورد خودرو در حین حرکت خودداری کند، همچنین مسافر و راننده همیشه سعی داشته باشند نسبت به موقعیت داشبورد به صورت عمودی قرار گیرند و از دراز کشیدن و یا تکیه دادن به در، در زمان رانندگی اجتناب کنند.

14. از روکش صندلی در خودروهایی که دارای سیستم کیسه ی هوای جانبی هستند، استفاده نکنید.

15. در زمان واژگون شدن و یا وارد آمدن ضربه از پشت خودرو، کیسه های هوا عمل نمی کنند، در صورت وارد شدن ضربه های شدید به قسمت زیر خودرو، به دلیل وجود چاله، سنگ و ... کیسه های هوا و تجهیزات مربوط به آن فعال می شود.

16. هرگونه دستكارى يا تغيير سيستم كيسه هواى راننده يا سرنشين (كيسه هاى هوا، واحد كنترل الكترونيكى، سيم كشى ...) ممنوع است (مگر توسط پرسنل آموزش ديده شبكه خدمات پس از فروش).

17. برای تضمین سیستم های ایمنی، بعد بروز تصادف، سرقت، برای کنترل این نوع سیست ایمنی می بایست به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید.

18. زمان فروش خودرو، خریدار را از وضعیت ایربگ آگاه نموده و  دفترچه راهنما را در اختیارش قرار دهید.

19. برای از بین بردن چاشنی های فعال کننده ی سیستم در زمان از رده خارج کردن خودرو، به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید.

20. در برخی موارد به دلیل کم بودن فاصله ی راننده تا فرمان خودرو در هنگام باز شدن کیسه ی هوا، منجر به زخمی شدن و حتی مرگ آنها شده است، حداقل فاصله ی مجاز باید 25 سانتی متر باشد. رعایت این فاصله برای افرادی که بلند قد هستند، آسانتر بوده است. اما رانندگان کوتاه قد، برای دسترسی بهتر به پدال گاز، ترمز و کلاچ، ناچارند که بیش از اندازه خود را به فرمان خودرو نزدیک کنند. برای حل این مشکلات، از اهرم های تنظیم ارتفاع جلو و عقب بردن صندلی استفاده کنید. (نسل جدید کیسه های هوا که هوشمند هستند، به تازگی به بازار آمده است. سرعت باز شدن این کیسه ها بر حسب شدت تصادف، قد و وزن راننده و فاصله سر راننده تا فرمان خودرو تغییر می کند.)

21. کیسه ی هوا را نباید با یک بالشت نرم اشتباه گرفت، باید بدانید که در زماني كمتر از 05/0 ثانيه يعني سريعتر از يك چشم بر هم زدن با سرعتي بيش از 400 كيلومتر بر ساعت به شكل بالشتك در مي آيد و خود اين ضربه مي تواند براي فردي كه به كيسه هوا نزديك است بسيار خطرناك باشد.

22. در بعضی از خودروها فعال بودن سیستم ایربگ به بسته بودن کمربند ایمنی بستگی دارد، بنابراین ضروری است که در هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود را ببندید.