(0) نفر 0
پمپ درب خودرو

پمپ درب خودرو

سیستم قفل مرکزی یکی از مهم ترین قابلیت ها در تامین و حفظ امنیت خودرو می باشد. در خودرو های جدید برای راحتی بیشتر راننده و سرنشینان، خودروسازان از امکانات مختلفی استفاده می کنند که پمپ های درب خودرو از این دسته هستند.

 خانم مهندس اصلانی  ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر

پمپ درب خودرو

سیستم قفل مرکزی یکی از مهم ترین قابلیت ها در تامین و حفظ امنیت خودرو می باشد. در خودرو های جدید برای راحتی بیشتر راننده و سرنشینان، خودروسازان از امکانات مختلفی استفاده می کنند که پمپ های درب خودرو از این دسته هستند. به طور مثال پمپ مرکزی خودرو ، زمانی که در حالت قفل شدن درب قرار بگیرد تمامی درب ها را  از طریق فرمانی که برای تمام  پمپ درب ها ارسال می کند، به طور اتوماتیک قفل می کند و نیازی نیست تک تک درب ها به شکل دستی قفل شود یا هنگامی که با دزدگیر، درب خودرو را قفل می کنید، پمپ مرکزی به تمام درب ها فرمان قفل شدن می دهد. 
هنگامی که قفل در درب سمت راننده بپرخد، تمامی درها نیز قفل می شود.این کار به واسطه ی موتورها یا سولنوئیدهای نصب شده در هر در انجام می شود، در ماشین هایی که مجهز به سیستم های دزدگیر می باشند، غالبا با فعال شدن دزدگیر ، همه درها قفل می شوند، این کار نیز توسط پمپ های نصب شده داخل درب خودرو انجام می شود. کاربرد این پمپ ها، قفل و باز کردن درب های خودرو در زمان استفاده از سوییچ یا ریموت کنترل است. برای انواع ماشین ها سیستم قفل مرکزی و نوع پمپ های دو سیم و پنج سیم در بازار عرضه می شود. ولتاژ این پمپ های الکتریکی 12 ولت است.
 
                    

چرا قفل درب خودرو قفل و باز نمی شود؟

زمانی که برای قفل و باز کردن درب خودرو به وسیله ی ریموت کنترل دچار مشکل شدید، این مشکل می تواند از سیستم قفل مرکزی دزدگیر اتومبیل باشد، در این صورت لازم است از نصاب دزدگیر اتومبیل خود بخواهید سیستم قفل مرکزی و نحوه عملکرد پمپ الکتریکی درب ها را چک و بررسی نماید و پس از بررسی سیم کشی و نحوه اتصالات در صورت خراب بودن پمپ دزدگیر خودرو آن را تعویض کنید.