(0) نفر 0
پمپ درب خودرو

پمپ درب خودرو

زمانی که کلید در حالت قفل شدن درب قرار بگیرد تمامی درب ها را از طریق فرمانی که برای تمام پمپ درب ها ارسال می کند، به طور اتوماتیک قفل می کند. این کار توسط موتورها یا سولنوئیدهای تعبیه شده در هر در صورت می گیرد. در خودرو های مجهز به سیستم های دزدگیر، غالبا با فعال شدن دزدگیر، همه درها قفل می شوند. این کار توسط پمپ های نصب شده داخل درب خودرو انجام می شود.

 خانم مهندس اصلانی  ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

پمپ درب خودرو


زمانی که کلید در حالت قفل شدن درب قرار بگیرد تمامی درب ها را  از طریق فرمانی که برای تمام  پمپ درب ها ارسال می کند، به طور اتوماتیک قفل می کند. این کار توسط  موتورها یا سولنوئیدهای تعبیه شده در هر در صورت می گیرد. در خودرو های مجهز به سیستم های دزدگیر، غالبا با فعال شدن دزدگیر، همه درها قفل می شوند. این کار توسط پمپ های نصب شده داخل درب خودرو انجام می شود. وظیفه این پمپ ها قفل و باز کردن درب های خودرو در زمان استفاده از سوییچ یا ریموت کنترل می باشد. این پمپ های الکتریکی غالبا با ولتاژ 12 ولت عمل می کنند و نحوه نصب پمپ دزدگیر اتومبیل بسته به سیستم قفل مرکزی هر خودرو متفاوت است و بسته به نوع سیستم قفل مرکزی ماشین شما انواع پمپ های دو سیم و پنج سیم در بازار موجود می باشد. معمولا نصاب دزدگیر اتومبیل با توجه به نوع سیستم قفل مرکزی خودرو شما اقدام به نصب یکی از انواع پمپ دو سیم یا پمپ پنج سیم می نماید. پمپ دزدگیر اتومبیل در زمان فعال کردن قفل مرکزی توسط ریموت کنترل اقدام به قفل کردن درب های خودرو می نماید و از سوی دیگر پمپ دزدگیر اتومبیل هنگام غیر فعال کردن قفل مرکزی توسط ریموت کنترل اقدام به باز نمودن درب های خودرو می نماید. هرگاه برای قفل و باز کردن درب خودرو توسط ریموت کنترل به مشکل برخوردید این مشکل می تواند از سیستم قفل مرکزی دزدگیر اتومبیل شما باشد لازم است از نصاب دزدگیر اتومبیل خود بخواهید سیستم قفل مرکزی و نحوه عملکرد پمپ الکتریکی درب ها را چک نماید و پس از بررسی سیم کشی و نحوه اتصالات در صورت معیوب بودن پمپ دزدگیر خودرو اقدام به تعویض آن نماید. 
                                  

دلیل عدم کارکرد بعضی پمپ ها

نیم‌ سوزشدن پمپ یا سوختن کامل آن، گیر کردن شاسی قفل به رودری و یا گیرپاچ کردن موتور یا چرخ‌دنده‌های پمپ می‌تواند باعث خرابی پمپ شود. نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که باید مشکل پمپی که کار نمی‌کند هر چه سریع‌‌تر برطرف شود. چون پمپ گیرکرده ممکن است باعث سوختن سایر پمپ ‌ها و یا حتی یونیت قفل مرکزی شود. در چنین حالتی جریان برق بدون اینکه افت کند از سیم‌پیچ موتور پمپ گیر کرده عبور کرده و مجددا ‌روی مدار قفل مرکزی اعمال می‌شود و اتصال کوتاه ایجاد می‌کند. بهتر است تا زمان رفع عیب سوکت پمپ مربوطه کشیده شود.