(0) نفر 0
پوشش سرامیکی خودرو چیست؟

پوشش سرامیکی خودرو چیست؟

بدنه ی خودرو اولین چیزی است که به چشم می آید به همین دلیل مراقبت ونگهداری از بدنه، از اهمیت زیادی برخوردار است. عوامل زیادی سبب آسیب دیدن بدنه ی خودرو می شوند، برای جلوگیری از آسیب های عوامل محیطی مانند باران اسیدی، صمغ درختان، فضولات پرندگان، اثرات حشرات، مواد شیمیایی، اکسیداسیون، اشعه ماورای بنفش، لنت ترمز و ... باید از پوشش محافظ استفاده نمود. پوشش‌های بدنه خودرو در انواع واکس، سیلنت، سرامیک واکس و نانو سرامیک به بازار ارائه می‌شوند. اما بهترین و مقاوم‌ ترین نوع آنها، پوشش محافظ نانو سرامیک م

 خانم مهندس اصلانی  ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۱ تیر

پوشش سرامیکی خودرو چیست؟


بدنه ی خودرو اولین چیزی است که به چشم می آید به همین دلیل مراقبت ونگهداری از بدنه، از اهمیت زیادی برخوردار است. عوامل زیادی سبب آسیب دیدن بدنه ی خودرو می شوند، برای جلوگیری از آسیب های عوامل محیطی مانند باران اسیدی، صمغ درختان، فضولات پرندگان، اثرات حشرات، مواد شیمیایی، اکسیداسیون، اشعه ماورای بنفش، لنت ترمز و ... باید از پوشش محافظ استفاده نمود. پوشش‌های بدنه خودرو در انواع واکس، سیلنت، سرامیک واکس و نانو سرامیک به بازار ارائه می‌شوند. اما بهترین و مقاوم‌ ترین نوع آنها، پوشش محافظ نانو سرامیک می ‌باشد.
پوشش ‌نانو سرامیکی، یک پلیمر مایع است که مانند کاور روی بدنه خودرو کشیده می شود و با رنگ خودرو پیوند برقرار کرده و لایه ای آب گریز یا هیدروفوبیک را ایجاد می کند. این مواد برای ترکیب شدن با رنگ خودرو باید با متریال بی‌رنگ و نسبتا مات پایه سرامیکی ترکیب شوند. روکش‌های نانو سرامیک به صورت یک لایه سه بعدی و ضخیم روی بدنه خودرو اعمال می شوند و از مزایای آن می توان به براق شدن بدنه خودرو ، جلوگیری از آفتاب سوختگی، جلوگیری از خط و خش  و جلوگیری از خوردگی شیمیایی اشاره کرد. 



مزیت پوشش سرامیکی بر روی بدنه ی خودرو چیست ؟


پوشش سرامیکی یک محافظ اضافی بر روی بدنه خودرو است که کاربرد آن نو و شفاف به نظر رسیدن بدنه ی خودرو است. همچنین نگهداری آن آسان‌ تر است و به راحتی تمیز می‌ شود. پوشش سرامیکی رنگ بدنه را در مقابل اکسید شدن و نیز آسیب دیدن در اثر اشعه UV محافظت می‌کند. پوشش سرامیکی در صورتی که مواد شیمیایی و اسیدی بر روی بدنه خودرو بریزد، از آسیب رسیدن به رنگ بدنه جلوگیری می ‌کند. گاهی اوقات در مورد پوشش‌های سرامیکی اغراق می‌شود اما باید این نکته را در نظر بگیریم که پوشش‌های سرامیکی تضمینی برای خط و خش به ویژه در صورت برخورد سنگ ریزه نیست. ضمن اینکه پوشش سرامیکی دلیلی برای نشستن خودرو نیست و باید بدنه را تمیز نگه داشت. قطرات آب همواره مواد دیگری را همراه خود دارند که پس از خشک شدن آب موجب ایجاد لک بر روی بدنه می‌شوند. پوشش‌های سرامیکی هم از این قاعده مستثنی نیستند و آب می ‌تواند بر روی آنها هم لک ایجاد کند. 
پوشش‌های سرامیک خودرو در انواع مات و براق هستند و فقط برای رنگ بدنه خودرو عرضه نشده‌اند، بلکه برای سطوح شیشه، پلاستیک، لاستیک و ... نیز ارائه می‌شوند و فقط تفاوت کمی در نحوه اجرا با یکدیگر دارند.