(0) نفر 0
امنیت خودرو

امنیت خودرو

امروزه تهیه و نصب لوازم ضدسرقت از عاقلانه ترین راه های پیشگیری از سرقت خودرو می باشد که تاحدودی نگرانی صاحبان خودرو را کاهش داده است.

مهسا  حسن شعار  ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر
امروزه با افزایش سرقت خودرو، برقرای امنیت خودرو امری مهم تلقی می‌شود. از طرفی با افزایش روزافزون قیمت خودرو و لوازم داخل آن نظیر سیستم ماشین، اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است. بنابراین استفاده از تجهیزات مدرن ضد سرقت یکی از عاقلانه ترین راه های پیشگیری از سرقت می باشد. در این مقاله به طور مختصر شما را با انواع تجهیزات حرفه ای ضد سرقت خودرو آشنا خواهیم کرد.

انواع تجهیزات ضد سرقت

تجهیزات ضد سرقت به دو دسته تجهیزات مخفی و آشکار تقسیم می شوند. تجهیزات آشکار آن دسته لوازم امنیتی هستند که عمدا در معرض دید سارقان قرار می گیرند. اما تجهیزات مخفی برعکس آن ها عمل کرده و دور از دسترس سارقان تعبیه شده اند. تجهیزات ضدسرقت مخفی در شناسایی و موقعیت یابی خودرو بسیار کاربردی هستند.
در ادامه به معرفی تجهیزات ضدسرقت می پردازیم: 

قفل کاپوت

دسترسی آسان سارقان به درب موتور خودرو سبب می شد تا با قطع کردن برق خودرو لوازم ارزشمندی در کاپوت برای سرقت پیدا کنند. این اتفاق سازندگان قطعات یدکی ضدسرقت خودرو را بر آن داشته است تا ابزاری ایمنی جهت محافظت حداکثری از کاپوت خودرو را فراهم آورند. با نصب قفل کاپوت از سرقت باتری و کامپیوتر ماشین جلوگیری به عمل می آید و عدم نصب آن صاحب خودرو را مجبور به صرف هزینه های چندبرابری بعد از سرقت خواهد کرد. پس توصیه می شود همزمان با خرید خودرو قفل کاپوت را تهیه کرده و روی ماشین نصب کنید. نصب قفل کاپوت به راحتی توسط خریدار امکان پذیر است ولی برای بازکردن آن توسط سارقان ملزوم به زمان زیادی می باشد. پس سارقان با مشاهده قفل کاپوت از نزدیک شدن به خودروی شما خودداری کرده و سراغ خودروهای بی حفاظ خواهند رفت.


قفل زاپاس

گاهی رانندگان خودرو مجبور به پارک خودرو در مکان های نا امن می شوند که سرقت لاستیک خودرو را در پی دارد. زیرا بازکردن درب صندوق برای سارقان کار بی دردسری می باشد. پس باید همان طور که از کل ماشین در برابر سارقان محافظت می‌کنیم از لاستیک زاپاس هم محافظت به عمل آوریم. لاستیک زاپاس با وسیله‌ای به نام قفل زاپاس محافظت می‌شود که تنها راه جلوگیری از این نوع سرقت می باشد. این قفل می‌تواند زاپاس را در جای خود ثابت کرده و مانع از بلند کردن آن بعد از باز کردن صندوق عقب شود. شاید مکانیسم قفل زاپاس ساده باشد، اما روش بسیار جدی برای سخت تر کردن دزدی خودرو و لوازم آن است. این محصول به هیچ عنوان قابل شکسته شدن یا باز شدن (بدون کلید) نیست و شما می‌توانید با خیالی راحت لاستیک زاپاس خودرو را در ماشین قرار دهید. قفل زاپاس از آلیاژهای آلومینیوم، برنج و آهن بسیار محکم ساخته شده است. عدم استفاده از مواد پلاستیکی در قفل زاپاس یکی از بارزترین خصوصیات آن می باشد.



به طور کلی اگر می خواهید که خودرو و سرمایه شخصی شما از خطر سرقت محفوظ بماند، توصیه می شود که از نگاه سارقان عوامل سرقت را  بررسی کنید. فراموش نکنید که هیچ سرقتی بدون بی دقتی اتفاق نمی افتد.