(0) نفر 0
قفل زاپاس بند خودرو

قفل زاپاس بند خودرو

زاپاس خودرو نیز از جمله لوازمی است که به سادگی مورد سرقت سارقین قرار می گیرد. استفاده از قفل زاپاس با توجه به هزینه‌ی مناسب آن، جلوی سرقت زاپاس خودروی شما را تا حدود زیادی خواهد گرفت .قفل زاپاس، زاپاس را در جای آن ثابت نگه میدارد و از بلند کردن آن بعد از باز کردن صندوق عقب جلوگیری می کند.

 خانم مهندس اصلانی  ۱۳۹۹ یکشنبه ۹ آذر

قفل زاپاس بند خودرو

تامین امنیت خودرو یکی از دغدغه های بزرگ برای تمامی دارندگان خودرو می باشد. خودروها از تمامی جهات در معرض خطر هستند، این خطرات علاوه بر خود ماشین که برای امنیت بیشتر نیاز به قفل فرمان، دزدگیر و قفل پدال دارد، دیگر قطعات خودرو نیز در معرض خطر و به سرقت رفتن می باشد، زاپاس خودرو نیز از جمله لوازمی است که به سادگی مورد سرقت سارقین قرار می گیرد. استفاده از قفل زاپاس با توجه به هزینه‌ی مناسب آن، جلوی سرقت زاپاس خودروی شما را تا حدود زیادی خواهد گرفت  .قفل زاپاس،  زاپاس را در جای آن ثابت نگه میدارد و از بلند کردن آن بعد از باز کردن صندوق عقب جلوگیری می کند. 
در سفرهای درون شهری و برون شهری باید از وجود زاپاس و سالم بودن آن مطمئن شوید. شاید برای شما یا اطرافیانتان پیش آمده باشد که در زمان پنچری چرخ خودرو نیاز به زاپاس داشته باشید ولی با کم باد بودن یا  نبودن زاپاس مواجه شوید. در مورد اول پیشنهاد میکنم در زمان هایی که باد لاستیک های خودرو را چک میکنید، باد زاپاس را هم مورد برسی قرار دهید و در مورد دوم و جلوگیری از سرقت شدن زاپاس خود، میتوانید از قفل زاپاس بند استفاده کنید. معمولا قفل های زاپاس بند از جنس آهن ساخته شده اند و با قرار دادن قفل بر روی زاپاس و قفل کردن آن خیالتان از بابت زاپاس خودرو راحت می شود. توجه داشته باشید کلید قفل زاپاس بند را در مسافرت های درون شهری و برون شهری همراه داشته باشید تا در بروز مشکل و نیاز بتوانید قفل زاپاس را باز و از آن استفاده کنید.

      

نحوه ی  نصب قفل زاپاس خودرو

قفل زاپاس از دو قطعه، یک میله و یک قفل تشکیل شده است زمانیکه زاپاس را از جای خود خارج می کنید در کف ماشین یک پولکی فلزی در مرکز جای زاپاس قرار دارد که با چند ضربه نرم از پایین این پولکی از جا در می‌آید. سپس صفحه متحرک را از قفل جدا کرده صفحه ثابت را از بیرون در جای پولکی قرار دهید، صفحه متحرک بر روی آن بگذارید، در نهایت میله را به کف ماشین پیچ کنید، پیچ را نه خیلی محکم و نه خیلی شل ببندید .  از ویژگی های خودرو میتوان به نصب آسان، متریال بسیار مقاوم و باز و بسته شدن بسیار آسان آن اشاره نمود.
زاپاس را روی میله مرکزی قفل قرار داده به صورتی که دایره مرکزی از میله رد شود سپس قفل را روی میله ببندید. 
قفل زاپاس امنیت صد درصدی خودرو را تامین نمی کند، اما باعث می شود تا سارقان دچار مشکل شوند و از به سرقت رفتن خودرو پشیمان شوند و به سراغ خودرو هایی که از امنیت کمتری برخوردار هستند، بروند.